Planhandläggare, arbeta mitt i Höga Kusten

Planhandläggare, arbeta mitt i Höga Kusten

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun har just nu flera exploaterings- och utvecklingsprojekt på gång vilket ökar efterfrågan på våra tjänster inom planering. Vi söker därför en planhandläggare med inriktning mot detaljplaner. Tillsammans med kollegor inom samhällsplanering samt miljö och bygg ska du arbeta med att handlägga detaljplaner för en hållbar samhällsutveckling. Du kommer bland annat få arbeta med ändring av befintliga detaljplaner på ett antal orter i Kramfors för att möta upp mot den utveckling som finns på platsen. Du kommer också medverka i kommunens översiktliga planering.

Tjänsten är placerad på miljö- och byggavdelningen där du samarbetar med handläggare inom PBL, miljöbalken mm. Du har också ett nära samarbete med tjänstemän på andra förvaltningar. Huvudsakligen arbetar du med att ta fram detaljplaner, där du ansvara för och leder planeringen genom hela processen. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stora möjligheter till frihet under ansvar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen inom samhällsbyggnadsområdet, exempelvis planarkitekt, fysisk planering, samhällsplanering eller motsvarande utbildningar. Du har god kännedom om PBL och har gärna jobbat kommunalt med dessa frågor tidigare. Du har god datorvana och helst erfarenhet av att arbeta i Focus Detaljplan och Topocad.

Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper.

Du fungerar väl som myndighetsperson och rådgivare åt allmänhet och företag och kan skilja på dessa roller. Din sociala kompetens bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i möten. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska språket. Det är viktigt att du både vid möten och i skrift kan motivera och förklara beslut på ett bra och tydligt sätt.

Du har lätt för att samarbeta men även att jobba självständigt. Givetvis arbetar du strukturerat, är flexibel samt har en vilja att ge god service. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


20 december 2024

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

20 december 2024