OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 200 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
Tjänsten är placerad på enheten Samhällsbyggnad, funktionen Plan-Bostad-Infrastruktur. Funktionen arbetar huvudsakligen med plan-, infrastruktur och bostadsfrågor, och att utarbeta och sammanställa regionala planeringsunderlag, Den har också ansvar för regionalt underlagsmaterial och bostadsförsörjningsfrågor samt att ge råd och stöd till kommunerna inom dessa områden.
ARBETSUPPGIFTER
Plan-, infrastruktur- och bostadsfrågor är centrala för samhällets långsiktiga utveckling. I tjänsten ingår bl.a. att handlägga detaljplaner, översiktsplaner, områdesbestämmelser, bostadsfrågor samt arbete med fysisk planering av vägar och järnvägar. Det ingår också i arbetet att bl.a. ansvara för framtagandet av regionala planeringsunderlag och analyser. I arbetet ingår många kontakter med externa aktörer som t.ex. kommuner och andra myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot fysisk planering såsom samhällsplanerare, arkitekt, eller motsvarande. Du är insatt i de regelverk som tillämpas inom området.
Meriterande är:
- Erfarenhet av handläggning inom området
- Erfarenhet av arbete i projekt
- Kunskaper inom GIS
Du måste kunna arbeta strukturerat och självständigt, samt ha förmåga att aktivt planera och verka inom givna tidsramar. Du är serviceinriktad och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du måste kunna väga samman olika intressen, vara lösningsorienterad, ställa krav, vara tydlig i din kommunikation och ta beslut. Arbetet kräver hög prioriteringsförmåga. Vidare är det viktigt att kunna samarbeta och skapa goda relationer med andra. Vi ser gärna att du har ett intresse för att bidra till att ytterligare utveckla våra arbetssätt. Stor vikt kommer fästas vid personlig lämplighet. Du ska också ha B-körkort.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13