OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Planverksamheten ingår i samhällsbyggnadskontorets enhet för samhällsutvecklingsprojekt. Här arbetar sju planarkitekter med ett 30-tal detaljplaner för bostäder, verksamheter och förtätning. Vi samarbetar bland annat med våra kollegor som arbetar med frågor kopplat till mark, exploatering och genomförande.
Vi söker nu en plankoordinator som kommer att ansvara för den administrativa hanteringen av planärenden.
Om rollen:
Som plankoordinator ansvarar du för den administrativa hanteringen av planärenden genom hela planprocessen från ansökning, samråd, granskning och antagande till överklagande och arkivering. Arbetet utförs i nära samarbete med planarkitekterna. Du är ett stöd till planverksamheten i löpande administration såsom mötesanteckningar och mötesbokningar och ekonomi. Du ansvarar för verksamhetens webbinformation och medverkar i planering av och framtagande av material i medborgardialog. Du är aktiv i arbetet med enhetens utveckling såsom mallar och rutinbeskrivningar. Även andra administrativa sysslor är aktuella och du kommer att arbeta med både komplexa och enkla frågor, såväl självständigt som i dialog med andra.
Vem vi söker:
• Du har genomfört en gymnasial utbildning. Det är meriterande om du även har relevant eftergymnasial utbildning såsom stadsbyggnadskoordinator, samhällsplanerare, stadsvetare.
• Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• God kommunikativ förmåga i svenska, både tal och skrift.
Meriterande kunskaper och erfarenheter:
• Erfarenhet som administratör i planprocessen eller stadsbyggnadskoordinator.
• Kännedom om PBL-processer och med tidigare erfarenheter att arbeta inom dessa.
• Erfarenhet av kommunal verksamhet.
• Kunskap om den kommunala samhällsbyggnadsprocessen.
• GIS-kunskap (ArcMap).
Som person ser vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och med god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder:
Ett utvecklande och stimulerande arbete i ett team som står inför många spännande och utvecklande utmaningar. Du blir en viktig del i vårt team.
Du kommer att arbeta i kommunhuset i Kungsängens centrum. Vi arbetar i en aktivitetsbaserad arbetsmiljö och i hybridmiljö. Detta ställer särskilda krav på flexibilitet och kommunikationsförmåga.
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning
Tillträde: Enligt ök.
Om rekryteringsprocessen:
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan som enbart består av ditt CV samt svaren på våra urvalsfrågor. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Din ansökan önskar vi senast den 2022-05-15. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Beslut om tillsättning kan komma att fattas innan ansökningstiden har löpt ut.
OBS! Vi undanber oss alla kontakter från rekryterings- och annonseringsföretag.
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor