OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som Planner är du ansvarig för att kartlägga kundbehov, marknadstrender och konkurrentaktiviteter för att ge rätt förutsättningar för ICA Reklam att skapa kommunikation som når ut och är relevant. Du arbetar med informationsinsamling, analys och insikter kring beteenden som är förutsättningen för att förstå marknaden och målgruppen. Du skapar strategier och ger riktlinjer inför de kreativa processerna och rekommenderar rätt kanaler av rätt anledning. Du är intresserad av konsumentbeteenden och översätter data och forskning till värdefulla insikter och analyser som vidare används för att skapa effektivt och inspirerande arbete genom exempelvis workshops.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för att skapa kundnöjdhet genom att analysera data, omvärld, centrala strategier och leverera problemformuleringar och insikter som gör oss relevanta och träffsäkra för våra kunders konsumenter.
Ansvara för att välja planningmetod och insiktsparametrar beroende på uppdragets karaktär och att inhämta strategier och data för att kunna leverera relevanta insikter och KPI:er till aktuella arbetsgrupper.
Bistå kundteamen i arbete med debrief, strategi och kreativ brief baserat på ovan och arbetar aktivt för att projekt genomförs inom givna ramar och därmed blir både lönsamma och effektskapande.
Ansvara för att hålla ICA Reklam a jour med omvärldsbevakning och det senaste inom området (exempelvis målgruppsanalyser, kulturella trender, mindsets mm)
Om dig
För att lyckas i rollen behöver du vara en duktig strateg med en hög affärsförståelse. Vi söker dig som är engagerad, drivande och självgående. Du har goda insikter i senaste trender inom marknad samt verktyg för att mäta och utvärdera. Du är en god kommunikatör och kreativ teamplayer.
Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet från reklambyrå eller marknadsavdelning i en roll som Planner, Strategisk Projektledare eller Strateg.
Erfarenhet av att arbeta med kreativa arbetsgrupper och att genom planning och insikter höja leverans och resultat.
God erfarenhet av kanallandskap och att arbeta omnichannel.
Mycket god förmåga att konkludera och presentera på ett säljande och övertygande sätt.
Mycket god förmåga att facilitera workshops och leda kreativt arbete.
Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller strategi.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av större varumärken i dagligvaruhandeln samt erfarenhet av agile, fast prototyping och/ eller service design.
Om ICA Reklam
ICA Reklam är Sveriges största kommunikationsbyrå! Här möts olika personligheter och kompetenser och tillsammans har vi en unik ICA-kunskap, mängder av olika spetskunskaper och vi strävar hela tiden efter att utvecklas. Här skapar vi kommunikation åt våra kunder så att de ska kunna nå ut med rätt budskap i rätt kanal vid rätt tidpunkt. Det är så vi bidrar till att göra varje dag lite enklare.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna maggie.klingenstierna@kimm.se.
Varmt välkommen med din ansökan!