Planner sökes till Klarna Service Center

Arbetsbeskrivning

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en ide om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital ? ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början. Arbetsuppgifter Är du på jakt efter ett jobb som verkligen ger dig chansen att visa vad du går för? Vill du växa tillsammans med Sveriges ledande utvecklare av finansiella tjänster för konsumenter och näthandeln? Ta chansen och sök jobb hos oss på Klarna! På Klarna har vi aldrig tråkigt. Med den höga tillväxttakt som vi har befunnit oss i sedan starten finns det alltid nya intressanta projekt att ta tag i. Detta resulterar i en stimulerande arbetsmiljö med varierade arbetsuppgifter som definitivt kommer ge dig ökade kunskaper inom en mängd olika områden. Klarnas fantastiska resa bara fortsätter och vi fortsätter att växa och expandera. Detta innebär även att vi på Operations Service Support, som är en intern servicefunktion för Operations, behöver ytterligare en resurs. Som Planner är det ditt ansvar att löpande leverera statistik och göra prognoser för t.ex. bemanning för att se till att vi alltid har personer på plats och därmed kan leva upp till våra Service Level Agreements. Rollen är väldigt varierande, men i dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att: * Göra analyser på utfall och statistik * Administrera vårt telefonisystem/talsvar * Ta fram schema * Ta fram underlag för beslut * På sikt driva löpande projekt På Klarna är det bara du själv som sätter gränserna för din egen utveckling! Vem är du? Vi letar efter dig som är intresserad av siffror, statistik, planering, bemanning och som gillar att leverera resultatet enkelt, tydligt och roligt! Du har relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom en organisation med fokus på service och/eller support, eller genuint intresse för denna tjänst. Du har goda grundkunskaper i Excel, men du kommer att jobba i olika system och det är därför viktigt att du har lätt för att förstå hur olika system fungerar. Självfallet behärskar du både det svenska och engelska språket! Du är väldigt flexibel och tyckerom förändringar. Du tycker om att hjälpa och bistå kollegor med den information de behöver. Eftersom du kommer jobba i en expansiv verksamhet är det viktigt att du är lösningsfokuserad, har väldigt lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet, attityd och utvecklingsförmåga. Du vill... arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna. ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad. ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje. Vi vill... att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna. Välkommen att klicka in på vår hemsida för att söka tjänsten där! http://klarna.se/sv/application/application?list=251&guid=14434

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Westling

Aviad Tamir
070-161 26 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KLARNA AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 september 2010
  • Ansök senast: 20 september 2010

Besöksadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM, 11343

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

10 januari 2025

Bank ID Operations-specialist

Bank ID Operations-specialist

10 januari 2025

Administratör till Anstalten Västervik

Administratör till Anstalten Västervik

9 januari 2025