Planner/Purchaser till spännande nyetablering i Vaggeryd

Planner/Purchaser till spännande nyetablering i Vaggeryd

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag
KION etablerar nu ett Regionalt distributionscenter för Norden med placering i Vaggeryd. Distributionscentret kommer att svara för all reservdelsförsörjning av centrala och regionala reservdelar till de nordiska marknaderna, vilket innefattar Linde Material Handling och STILL i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt de återförsäljare som finns i respektive land.
Verksamheten ska startas upp under våren 2022.

Här har du chansen att vara med på en spännande resa i denna nyetablering där du kommer att få vara med och starta upp och utforma verksamheten.


Arbetsuppgifter
Som Planner/Purchaser kommer du att jobba med planering, upphandling och inköp av reservdelar till Linde Material Handling och STILL Service Network. Du ser även till att säkra tillgången på reservdelar till RDC Nordics och PDC Kahl. För att skapa en dedikerad produktportfölj genomför du lagerplanering. Du kontrollerar och optimerar lagernivåerna och analyserar statistik kring till exempel lagernivåer, lagertillgång och påfyllnadstid. Du strävar efter ständiga förbättringar för att sänka företagets kostnadsnivåer, öka leveranssäkerheten och kvalitén från leverantörer. Du deltar dessutom i processutveckling och systemjusteringar vid behov. I din roll kommer du att samarbeta med andra företag inom KION-koncernen samt med externa leverantörer. Du ser till att rätt produkter upphandlas vid rätt tidpunkt samt ansvarar för förhandling och avtalstecknande med leverantörer.

Din profil
Vi vill att du som söker denna roll har tidigare erfarenhet av planering, upphandling och inköp av tekniska produkter samt eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, supply chain eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har minst tre års dokumenterad erfarenhet av SAP & APO, eller liknande affärssystem samt erfarenhet av Microsoft Officepaketet. Har du jobbat inom en teknisk- eller industrirelaterad bransch tidigare ser vi det som meriterande för rollen. Flytande svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska är ett krav.

Som person tror vi att du är strukturerad, organiserad och har förmåga att hantera komplexa problem och parallella processer samtidigt. Då rollen innebär många kontaktytor söker vi dig som är kommunikativ, har god förhandlingsförmåga och lätt för att samarbeta. Du är dessutom analytisk, självständig och kan fatta egna beslut.

Då detta är en nyetablering söker vi dig som är flexibel och uppskattar ständig förändring och utveckling. Introduktion till rollen kan komma att ske såväl på företagets övriga kontor i Sverige som utomlands.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076- 317 34 20. Välkommen med din ansökan!



Om kundföretaget
Om du vill vara med och hålla världen igång är KION Group rätt ställe för dig. Våra lösningar används i fler än 100 länder världen över. De förbättrar material- och informationsflödet på fabriker, lager och distributionscenter. KION:s framgång bygger på de 39 000 medarbetare som vi jobbar med globalt.

KION Group omfattar de internationella varumärkena Linde Material Handling, STILL och Baoli samt de regionala varumärkena Fenwick och OM. Vi står för bästa möjliga teknik och service vad gäller truckar och lager. Med sina lösningar för automatiserad materialhantering förbättrar Dematic processerna för intern logistik inom lager, produktion och distribution.

Vi erbjuder intressanta jobb och spännande internationella karriärmöjligheter inom våra regionala och globala operativa enheter samt våra övergripande tjänstegrupper i en innovativ, framtidsinriktad och snabbt växande bransch. Grunden till vår kultur utgörs av våra företagsvärderingar: Integrity, Collaboration, Courage och Excellence.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Blomqvist

Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson

Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström

Stina Ljungström

Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson

Madeleine Leo

Stina Ljungström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nercia Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

BOX 140 55, Örebro
None

Postadress

BOX 14055
ÖREBRO, 70014

Liknande jobb


Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024

Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024