Planning Coordinator, vikariat 1 år

Planning Coordinator, vikariat 1 år

Arbetsbeskrivning

Är du serviceminded, strukturerad och har god simultanförmåga? Vi rekryterar nu en planerare till vår driftsorganisation. Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start i början på september.
Tjänsten
Vår driftavdelnings huvudsakliga ansvarsområde är att installera och utföra service på larmsystem hos våra nya och befintliga kunder. Som Planning Coordinator planerar du arbetet för och supportar ca 25st säkerhetskonsulter som konsulterar, utför service, installerar och kompletterar larmsystem. Du arbetar mot en specifik region, planerar och schemalägger arbetsorder genom daglig telefonkontakt med säkerhetskonsulter. Du ansvarar för att leverans av utbokade uppdrag utförs, inom utlovad tid och med rätt materialtillgång. Du ansvarar även för att det skall finnas tillräckligt med installations - och servicekapacitet i din region. Du behöver ha en klar bild över hur kapaciteten ser ut idag, denna vecka och kommande veckor. Detta för att på det mest optimala sätt kunna fördela säkerhetskonsulter på korrekta orter och uppdrag. Du skall ta hänsyn till kundernas önskemål, kostnad, resor, aktivitetsutnyttjande och restider. Planningavdelningen består av 6 medarbetar och är en central punkt inom driftorganisationen, det är därför viktigt att du är serviceminded för att kunna möta både interna och externa kunders önskemål.
Vem är du?
Du har ett logiskt tänkande och är lösningsfokuserad
Du har avslutad gymnasieutbildning
Du har god datavana
Du är handlingskraftig och gillar utmaningar
Du har god förmåga att arbeta både i grupp och individuellt
Du är strukturerad

Det är en förutsättning att du trivs med att hjälpa människor och kan bemöta kollegor på ett ödmjukt, prestigelöst och professionellt sätt och det är meriterande om du tidigare har haft ett serviceorienterat yrke. Har du också tidigare arbetat med arbetsledning är det ett plus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, du har en positiv och lösningsorienterad inställning och bidrar till ett härligt arbetsklimat. Tjänsten förutsätter att du är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister.
Vad kan vi erbjuda?
Som medarbetare på huvudkontoret i Göteborg arbetar du tillsammans med 150 medarbetare, i nya fräscha lokaler, i en positiv miljö med en härlig kultur och hög arbetsglädje. Vi är måna om att våra anställda ska få en bra start med gedigen introduktion och utbildning för att känna sig väl förberedda inför kommande uppgift. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta framgångsfaktor, vilket är varför vi är måna om och satsar mycket på vår personal. Vi erbjuder därför en mängd personalaktiviteter, vi har fokus på friskvård och det är framförallt viktigt att vi har kul på jobbet och vi ser till att fira vår framgång. Våra värderingar Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela vår verksamhet.
Ansökan
Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är den 21/6. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Ardbo, 072-988 94 28.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SECTOR ALARM AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Postadress

Florettgatan 29C
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

Kvalitetstekniker

26 november 2024

SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024