Planning Manager

Planning Manager

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, analytisk och en tydlig kommunikatör? Har du möjligen också erfarenhet från kapacitetsplanering och arbetsledning? Vi rekryterar nu en nyckelperson i form av en Planning Manager till vårt hjärta inom driftsorganisation och söker dig som vill vara en viktig kugge hos oss. Med andra ord, du har nu chansen att bli en betydande del av vår fortsatta framgång!
Tjänsten
Vår driftavdelnings huvudsakliga ansvarsområde är att installera och utföra service på larmsystem hos våra nya samt befintliga kunder. Som Planning Manager är det ditt ansvar att strukturerat planera arbetet för ditt team bestående av sju koordinatorer. De i sin tur supporterar runt 20 säkerhetskonsulter var ute i landet genom att rådge, utföra service, installera och komplettera larmsystem.
Planning-avdelningen är en central punkt i bolaget, vilket gör denna roll oerhört viktig och du arbetar med kapacitetsplanering mot hela Sverige indelat i sju regioner. Vardera region har i sin tur en Regional Driftchef. Tillsammans ingår ni i den Operativa Driftledningen och genom tät dialog planeras arbetet för idag, nästa vecka och flera veckor framåt. Det ingår i rollen att genomföra kvalificerade analyser, ta fram rapporter för att genom nära samarbete mot övriga delar i bolaget vägleda och optimera kapaciteten. Att vara serviceminded blir ditt ledord för att kunna möta både interna och externa kunders önskemål.
Vem är du?
Du har ett logiskt tänkande och är lösningsfokuserad
Du har goda ledaregenskaper
Du är strukturerad
Du har god datavana, vana av CRM är meriterande
Utbildning inom logistik är meriterande
Du är handlingskraftig och gillar utmaningar
Du har god förmåga att arbeta både i grupp och individuellt

Det är en förutsättning att du som ledare trivs med att hjälpa människor och kan bemöta kollegor på ett ödmjukt, prestigelöst och professionellt sätt. Det är meriterande om du tidigare har haft ett yrke relaterat till kapacitetsplanering. Tidigare ledarerfarenhet är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, du har en positiv och lösningsorienterad inställning och bidrar till ett härligt arbetsklimat. Tjänsten förutsätter att du är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister.
Vad kan vi erbjuda?
Som medarbetare på huvudkontoret i Göteborg arbetar du tillsammans med 150 medarbetare, i nya fräscha lokaler, i en positiv miljö med en härlig kultur och hög arbetsglädje. Vi är måna om att våra anställda ska få en bra start med gedigen introduktion och utbildning för att känna sig väl förberedda inför kommande uppgift. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta framgångsfaktor, vilket är varför vi är måna om och satsar mycket på vår personal. Vi erbjuder därför en mängd personalaktiviteter, vi har fokus på friskvård och det är framförallt viktigt att vi har kul på jobbet och vi ser till att fira vår framgång. Våra värderingar Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela vår verksamhet.
Ansökan
Eftersom det är semestertider kommer vi starta intervjuerna först efter att annonsen stängts ned. Sista ansökningsdag är den 10:e augusti. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Ardbo, 072-988 94 28.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SECTOR ALARM AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Postadress

Florettgatan 29C
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024