OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UPS grundades i USA 1907 och var ursprungligen en budfirma men har nu vuxit till ett 42,6-miljarderdollarföretag genom att tydligt fokusera på sitt mål att göra handel möjlig världen över. Idag är UPS, United Parcel Service Inc., ett globalt företag med ett av världens mest kända och beundrade märken. Vi är världens största expresstransport- och paketleveransföretag, och dessutom en ledande leverantör av specialtransporter, logistik-, kapital- och e-handelstjänster. Varje dag hanterar vi ett flöde av varor, pengar och information i mer än 200 länder och områden världen över. UPS Nordiska marknadsavdelning finns i Stockholm. Vi ansvarar för Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Du kommer ingå i en grupp om 4 personer som ansvarar för marknadsplaner, försäljningsbudget, samt utfallsanalyser och rapportering. Avdelningen ansvarar också för CRM (Customer Relationship Management), produktmanagement , datamining i interna och externa databaser samt kund-, konkurrent- och marknadsanlys. Vill vi att du som söker har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med datamining och att du fascineras av att skapa rätt interface/verktyg och därigenom kunna hitta och presentera bra data. Som person ser vi att du är en problemlösare med sinne för siffror, är analystisk, kvalitetsmedveten och resultatorienterad. Vi ser också att du är en god kommunikatör, noggrann och kan ta egna iniativ. Du bör ha kunskaper i engelska tal och skrift,[Microsoft Office och datamining samt erfarenhet av Siebel. Högskoleutbilding är meriterande.