OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UPS grundades i USA 1907 och var ursprungligen en budfirma men har nu vuxit till ett 42,6-miljarderdollarföretag genom att tydligt fokusera på sitt mål att göra handel möjlig världen över. Idag är UPS, United Parcel Service Inc., ett globalt företag med ett av världens mest kända och beundrade märken. Vi är världens största expresstransport- och paketleveransföretag, och dessutom en ledande leverantör av specialtransporter, logistik-, kapital- och e-handelstjänster. Varje dag hanterar vi ett flöde av varor, pengar och information i mer än 200 länder och områden världen över. UPS Nordiska marknadsavdelning finns i Stockholm. Vi ansvarar för för Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island. Du kommer ingå i en grupp om 4 personer som ansvarar för marknadsplaner, försäljningsbudgetar samt utfallsanalyser och rapportering. Avdelningen ansvarar även för CRM (Customer Relationship Management), produktmanagement samt kund-, konkurrent- och marknadsanalys. Avdelningen arbetar också med[att identifiera, värdera, analysera och handha lokala marknadsutvecklingsmöjligheter inklusive marknadstrender, värdering av nyckelindustrier och nätverksanalyser. Vi ser att du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta med marknadanalyser och projektledning. Som person vill vi att du är en problemlösare med sinne för siffror, analystisk, kvalitetsmedveten och resultatorienterad. Vi ser också att du är en god kommunikatör, noggrann och kan ta egna iniativ. Du bör ha goda kunskaper i[engelska[i tal och skrift och Microsoft Office. Högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med Siebel och Datamining kunskap är önskvärt.