Plansamordnare med erfarenhet av Väg- eller Järnvägsplaner, Stockholm

Plansamordnare med erfarenhet av Väg- eller Järnvägsplaner, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 50%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en plansamordnare för att driva planprocessen och samordna planarbetet för ett stort projekt. Som plansamordnare kommer du ansvara för att driva den formella planprocessen och arbeta med projektet och dess tillhörande handlingar. Du kommer att samordna planarbetet med projekteringen, planera samråd i planprocessen och säkerställa att projektets planläggningsbeskrivning uppdateras vid behov.

En viktig del av din roll kommer att vara att säkerställa att projektets process och detaljplaneprocessen är samordnade med berörda kommuner vid framtagande eller ändring av detaljplaner. Du kommer också att delta i arbetet med att ta fram avtal med berörda intressenter, arbeta med markåtkomstfrågor och leda arbetet med projektets intressenthantering vad gäller planläggning.

Dessutom kommer du att säkerställa att konsultorganisationen levererar erforderligt underlag beträffande planprocessen, identifiera behov av ytterligare nödvändiga utredningar och samordna med tillståndssamordnare i plan- och tillståndsfrågor. Du kommer också att ge underlag till tidplan och tidsanalys gällande planprocess och upprätta informations- och beslutsunderlag i form av utredningar och presentationer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 3 års avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsbyggnads-, lantmäteri- eller teknisk inriktning, eller annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som beställaren bedömer likvärdig.

- Minst 10 års erfarenhet av arbete med framtagande av Väg- eller Järnvägsplaner.

- Minst 5 års erfarenhet av arbete med planfrågor i stora komplexa väg- och/eller järnvägsprojekt.

- Minst 3 års erfarenhet av att leda konsultorganisationer avseende komplexa planfrågor.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av arbete med framtagande av plan i järnvägsprojekt.

- Minst 10 års erfarenhet av intressentdialog, t ex dialog och samverkan med kommuner och myndigheter och andra intressenter i planeringsskedet av infrastrukturprojekt.

- Minst 3 års erfarenhet av arbete inom beställarorganisation inom kollektivtrafik och/eller infrastruktur.

- Erfarenhet av den kommunala planeringsprocessen.

Önskemål om personliga egenskaper:

För att trivas i den här tjänsten ska du vara trygg i din roll och i din kompetens. Du är kommunikativ i såväl tal som skrift och har lätt för att skapa relationer där du inger förtroende och får andra att känna sig bekväma. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra i projektform. Då arbetet innebär många kontakter med myndigheter och andra intressenter ställs höga krav på din sociala förmåga. Du ser helheter och lösningar på problem och du driver processer framåt på ett effektivt sätt. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 5 april 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


21 november 2024