Plansamordnare till Danderyds kommun

Plansamordnare till Danderyds kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1430 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens vision. Vill du vara med på vår resa?

Vi söker en plansamordnare för plan- och exploateringsavdelningens verksamhet med ansvar för registrering och administration.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetsplats i kommunens nya kontorslokaler hos Plan- och exploateringsavdelningen i Mörby centrum, som är en del av Kommunledningskontoret. Som medarbetare på Plan- och exploateringsavdelningen finns det möjlighet att arbeta till viss del på distans. Nu under pandemin jobbar vi huvudsakligen på distans, men med möjlighet till närvaro på kontoret enligt önskemål och i överenskommelse med chefen.

ARBETSUPPGIFTER
Plansamordnaren är med och utvecklar Danderyds framtida miljö och skapar en attraktiv stadsmiljö i enlighet med kommunens vision och planer. Plansamordnaren ansvarar för samordning av plan- och exploateringsavdelningens projekt och du har ett nära samarbete med avdelningens planarkitekter och exploateringsingenjörer. Tjänsten innebär att under ledning av planchef samordna och utveckla planenhetens arbete till exempel genom förslag till reviderade rutinbeskrivningar och arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter utgörs av registrering av handlingar, utskick av remisser samt att ge service till handläggare, allmänhet, myndigheter och andra externa intressenter. Tjänsten innehåller administration i planprocessen, kommunikation och publicering via webben och arkivläggning, beredning av planansökningar m.m. Du kommer på begäran lämna ut allmänna handlingar och i förekommande fall göra sekretessbedömningar. Utöver detta kan andra arbetsuppgifter ingå, såsom utredningsarbete och verksamhetsutveckling.

Plansamordnaren är plan- och exploateringsavdelningens webbredaktör.

Det ingår viss administration av kommunens två kommunala fastighetsbolag. Bland annat ingår diarieföring, sekreterarskap och beredning till bolagens styrelsemöten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med:

• Utbildning inom samhällsplanering eller offentlig förvaltning alternativt har en arkiv- eller registratorsutbildning.
• Erfarenhet av diarieföring och ärendehantering i offentlig förvaltning och har kunskaper om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
• Dokumenterad erfarenhet av registratorsarbetet i offentlig verksamhet.
• Mycket god datorvana, kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.
• God kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift i svenska.

Det är meriterande om du har god kännedom om plan- och exploateringsprocesserna samt erfarenhet av samordning av olika verksamheter. Det är även ett plus om du har erfarenhet av ärendesystemen W3D3 och ByggR.

För att lyckas i rollen som plansamordnare behöver du vara noggrann, strukturerad och effektiv. Du ska också ha ett stort engagemang i ditt arbete med intresse för samhällsutveckling, ha förmåga att både arbeta självständigt och i team. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter, är serviceinriktad, samarbetar effektivt med andra och skapar goda relationer. Du har ett proaktivt förhållningssätt och förmåga att skapa en positiv stämning omkring dig. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmåga.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Urval och intervjuer sker löpande. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Advice Executive Search Gustaw Lindhall
072-329 94 94
Advice Executive Search Rebecka Bojarzyn
076-777 72 17

Sammanfattning

Besöksadress

Slottet Djursholm
None

Postadress

Box 66
Djursholm, 18205

Liknande jobb


20 december 2024

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

20 december 2024