OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Någonstans efter arkitektoniska visioner, beställarkrav och pressade tidsplaner blir allt plötsligt väldigt konkret. Det ska byggas ett hus. Ofta i en omgivning, som helst ska leva vidare ungefär som om att inget hade hänt. Själva processen ska flyta följsamt och effektivt utan att något oväntat kastar grus i maskineriet. Sa vi att bygga är komplext? Som Platsansvarig är du en viktig del i att sköta ekonomin och vara ansiktet utåt för TL Byggs hyrcenter som hyr ut maskiner och bodar till koncernens projekt. Har du erfarenhet från byggbranschen och ett intresse för ekonomi? Perfekt, då kan detta vara rollen för dig!
OM TJÄNSTEN
TL Bygg grundades 1983 och har idag runt 100 anställda, både yrkesmän och tjänstemän. De har en bred projektportfolio innehållande spännande och många gånger unika projekt inom såväl nyproduktion som ombyggnad. Förutom byggprojekt har TL Bygg också en annan viktig del av bolaget, nämligen hyrecenter! Här kommer du att jobba i en viktig roll där du tillsammans med en kollega har ansvaret för TL Byggs interna bod- och maskinförråd och ser till att all uthyrning och lagerhållning fungerar som det ska.
Du erbjuds
- Arbete i ett stabilt bolag i en roll där du kommer få ta ett stort ansvar och ges en möjlighet att växa i din roll
- Arbete i ett bolag med en företagskultur som kännetecknas av inkludering, prestigelöshet och en varm atmosfär
- Ett företag som satsar på sitt ledarskap
- Friskvårdsbidrag på högsta nivå, rabatterad träning, tillgång till e-vårdtjänst och möjlighet till friskvårdsförsäkring
Arbetsuppgifter
Detta är en tjänst för dig som trivs med många kontaktytor och som har en god förmåga att skapa förtroende och vara ansiktet utåt för hyrcenter. Vidare är det också viktig med en god strukturerad förmåga och ett stort intresse för att utvecklas i din roll och inom ekonomiområdet.
Du kommer exempelvis…
- Sköta all administration kring beställningar och returer från organisationen och se till att bodar och maskiner når arbetsplatserna
- Ansvara för budget, fakturering, prognoser och lönsamhet
- Ta beslut gällande exempelvis prissättning, inköpsfrågor och försäljning
- Ständigt utveckla Hyrcenters affärsmodell (prissättning/försäljning/inventarier)
- Vara ”superuser” i TL:s uthyrningssystem och ständigt hålla koll på vilka maskiner som är tillgängliga för uthyrning
- Utveckla arbetsrutiner för att få till en bra vecko- och månadsplanering
- Ta emot de maskiner och bodar som kommer tillbaka till hyrcentret när de varit ute hos kund samt sköta underhåll (rengöring, byte av reservdelar/filter)
Visste du att…
* TL Bygg är skaparna bakom ”Sila Snacket”? Ett initiativ för att säkerställa en jargong och bemötande som välkomnar alla. Man vill helt enkelt ha ett inkluderande snack där alla kan känna sig trygga med att säga ifrån om snacket går för långt. Läs mer om initiativet HÄR
* TL Bygg vann årets byggföretag 2022?
* TL Byggs moderbolag Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag?
VI SÖKER DIG SOM
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten och TL Bygg som företag. Vi söker dig som har en strukturerad ådra, är lösningsfokuserad och intresserad av att förstå vad som efterfrågas av kunderna och att ansvara för TL Byggs hyrcenter i Upplands Väsby.
- Har några års erfarenhet inom byggbranschen
- Har några års erfarenhet av uppgifter inom ekonomi, exempelvis där du deltagit i budget och prognosarbete eller liknande
- Har goda systemkunskaper, har du kunskaper i MCS ser vi det som meriterande men inget krav
- Har B-körkort
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
- Placering: Upplands Väsby och runt om i Stockholm när du är ute i projekten för att träffa kunder
- Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
- Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om TL Bygg på deras hemsida: https://www.tlbygg.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231