OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Be one team with one goal” är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker, vi finns på 14 orter i landet och transporterar årligen 1,9 miljoner ton gods. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB omsätter drygt 1 miljard kronor, har 1000 fordonsenheter och 1000 anställda över hela landet. Vill du spela i det vinnande laget? – tveka inte att skicka in din ansökan! För mer information se: www.dbschenker.se
Vi söker en Platschef
Nu söker vi dig som vill leda och utveckla verksamheten inom affärsområdet hämtning och distribution på Schenker Åkeri AB i Halmstad. Personen vi söker fortsätter utveckla och leverera avtalade transporttjänster på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. En hög produktivitet, kvalitet och servicegrad har hittills bidragit till nöjda kunder och ett bra ekonomiskt resultat.
I rollen ingår budget och resultatansvar och du säkerställer att tillämpliga lagar och regler i verksamheten efterlevs. Du ansvarar för den övergripande resursplanering och tidsrapporteringen tillsammans med hantering av tillbud, avvikelser och reklamationer. Du har arbetsmiljöansvaret för enheten.
Ledarskap är en viktig del av rollen. Du får direkt och indirekt personalansvar för enhetens personalresurs, dess trivsel, utveckling och prestation. Du sammankallar och genomför återkommande möten med din lokala ledningsgrupp och tillser att information når samtliga medarbetare.
Vi tror det krävs flera års erfarehet från en ledarbefattning inom transportbranschen. Du har en god förståelse för trafikplanering och fyllnadsgrader samt är väl insatt i regler kring kör- och vilotider.
Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som kan likställas är ett krav tillsammans med goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika stödsystem.
Som person och ledare är du samarbetsinriktad och har förmågan att motivera dina medarbetare. För att driva och utveckla verksamheten krävs struktur, beslutsamhet och analysförmåga. I din ledarroll förväntas du agera proaktivt, lösnings- och utvecklingsinriktat. Som ledare är du en förebild inför kunder och medarbetare vilket kräver anpassningsförmåga och stresstålighet.
Vi kan erbjuda en utmanade ledarroll på ett framgångsrikt åkeri med fokus på hög produktivitet, kvalitet och service. Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460 390 eller Andreas Nilsson 0701-460 391.
Välkommen med din ansökan!