OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Crenna
Crenna är Sveriges största tillverkare av rektangulära ventilationskanaler och har marknadens bredaste sortiment av ljuddämpare. Crenna har fyra tillverkningssiter med totalt ca 120 personer. Sedan 2020 är Crenna ett helägt dotterbolag till Lindab Sverige AB.
Crenna AB söker nu en Platschef för vår produktionsenhet i Enköping.
Om rollen
Som Platschef ansvarar du för att produktionsenheten i Enköping arbetar enligt Crennas policys, processer och rutiner. Du har personalansvar och är en viktig del i att skapa en arbetsmiljö som kännetecknas av samarbete, kreativitet och ömsesidig respekt. I rollen ingår också att bevaka och utveckla produktiviteten genom att systematiskt arbeta med kvalité, produktionsmetoder och effektiva flöden inom ramen för Lean.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Planera, leda och fördela arbetet inom enheten
Personal-, budget- och resultatansvar för den egna enheten
Genomföra utvecklings- och lönesamtal
Säkerställa och utveckla fungerande produktionsprocesser
Systematiskt arbetsmiljö-, brandskydds- och miljöarbete
Säkerställa kvalitén i leveranser och underlag för fakturering
Ansvara för det lokala lagret
Delta i uppföljning och utvärdering av leverantörer för att säkerställa konkurrenskraftiga priser
Ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll på maskiner och utrustning
Ansvara för lokala fastighetsfrågor
Arbeta med och utveckla lokala kundrelationer
Medverka i offertarbete
Hålla dig uppdaterad på den lokala marknadens utveckling och befintliga kunders kommande projekt
Du ingår i Produktionens ledningsgrupp och tillsammans med övriga Platschefer deltar du aktivt i bolagets strategiska utveckling. Du rapporterar till Produktionschef och tjänsten är placerad i Enköping.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga med ett tydligt kundfokus och ett affärsmässigt tänk.
Vi ser också att du har följande kunskaper och erfarenheter:
Kunskap och erfarenhet av ledarskap inom tillverkande produktion
Erfarenhet av personal- och budgetansvar
Kunskap och erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
Kunskap och erfarenhet av Lean
God IT-vana och erfarenhet av affärssystem och Office-program
Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter
Erfarenhet av kundkontakter och affärsrelationer
Vad vi erbjuder
Detta är en möjlighet att utvecklas tillsammans med oss och våra engagerade och kunniga medarbetare. Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Anställningen är på heltid och vi tillämpar 6 månaders prövotid.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta HR-chef Kamilla Söderquist på kamilla.soderquist@crenna.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista anställningsdag.