OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Lernia Bemanning AB söker nu en affärsdriven platschef till våra kontor i Kalmar län. Du kommer arbeta med att utveckla såväl befintliga som nya kundsamarbeten inom ramen för Lernias mål att verka som näringslivets kompetenspartner.
Som platschef ser du till att planera och genomföra kontorens uppdrag med effektiv resursallokering och uppföljning. Vidare implementera och utveckla interna processer och verktyg samt realisera dessa i personalgruppen.
Tjänsten innebär även att aktivt utveckla professionella relationer till intressentgrupper inom näringslivet och fackliga organisationer samt att skapa ett nära samarbete med Key Account Manager- gruppen (KAM-gruppen) för att utveckla nya affärsmöjligheter och erbjudanden.Vidare ingår att att etablera en effektiv arbetsmetodik i syfte att uppnå en maximal driftseffektivitet, säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl samt ha uppföljning av lönsamhet på kontorens affärer och även skapa en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap.
Formell kompetens
Högskolekompetens inom personal eller liknande med ett par års yrkeslivserfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt goda kunskaper i MS Officepaketet.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och det är meriterande om du har arbetat inom industri- eller bemanningsbranschen i tidigare befattningar.
Din bakgrund
Vi söker dig som tidigare innehaft ett personal- och budgetansvar, har erfarenhet av att arbeta i ett kund- och leverantörsförhållande samt har förmåga att skapa goda relationer med kunder, samarbetspartners och medarbetare.
Du har god kännedom om arbetsmarknaden och bidrar med ditt nätverk för att Lernia ska nå sina mål.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är av avgörande betydelse.
Du är engagerad och driven med vana att arbeta målstyrt samt är bra på att planera ditt arbete samt fattar och följer upp beslut. Du tänker affärsmässigt och praktiskt och kan föreslå vilka lösningar som fungerar i uppdraget och organisationen.
Du ska kunna arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt är kommunikativ. Du har ett strategiskt förhållningssätt och har förmågan att både se helheten och detaljerna.
Då det innebär en del resor i tjänsten ser vi att du innehar B- körkort och tillgång till bil.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning på heltid med placering i Oskarshamn eller Kalmar.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.
Information
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Regionchef Magnus Franzén. Tel 072-254 11 16 alt
e-post magnus.franzen@lernia.se
Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så ansök omgående.
Du är varmt välkommen med din ansökan till ett arbete och kunskapsföretag där du har chans till en karriärutveckling tillsammans med våra övriga entusiastiska medarbetare.
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens.
Vi vet att kompetens gör skillnad!
Våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika.
Besök gärna www.lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson
Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811