Platschef

Platschef

Arbetsbeskrivning

GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. Vi hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. Vi är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder. Läs mer på: (http://www.grenke.se/) www.grenke.se (http://www.grenke.se).

Nu söker vi en Platschef till GRENKEs kontor i Göteborg som kommer arbeta med att säkerställa, bevara och utveckla GRENKEs befintliga kunder samt aktivt arbeta för att utöka kundnätverket. Vill du vara med på en spännande resa och utveckla GRENKEs kontor i Göteborg? Har du ett sinne för försäljning och ledarskap och vill vara en del av en familjär entreprenöriell kultur? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!



Din roll

I rollen som Platschef kommer du att ansvara för att planera, genomföra och följa upp företagets försäljning. Du kommer handleda ett mindre försäljningsteam, kallat External Sales i deras arbete att sätta upp mål, följa upp KPI:er samt ge konstruktiv feedback. Du kommer vara en nyckelperson där du förväntas engagera ditt team och även leverera mot egna mål och resultat. Du kommer aktivt arbeta med att hela tiden sträva att öka kompetensnivån inom området och att alltid möta kundens behov på att professionellt sätt.

Rollen erbjuder variation, utveckling och möjlighet att påverka arbetet så länge kunden erbjuds marknadens bästa service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Personalansvar, rekrytering, introduktion, sambesök, coachning, planering och uppföljning.
- Ansvar att utforma strategiska planer gällande försäljning, budget och resultatansvar.
- Prospektering, kundmöten, samarbetsavtal.
- Ansvar för kundbearbetning samt försäljning sker inom GRENKEs säljprocess.
- Ansvar för försäljning, relationsskapande aktiviteter och uppföljning.
- Ansvara för vecko/månad samt kvartals möten inom säljorganisationen.


Omfattning: Heltid, kontorstider
Plats: Göteborg

Tjänsten är tillsvidare med huvudsaklig placering på kontoret i Göteborg där Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet från branschen och har arbetat med finansiering på något sätt. Vidare pratar och skriver du svenska samt engelska obehindrat. Då tjänsteresor förekommer är även B-körkort krav för tjänsten.

Vi tror att du har arbetat med B2B-försäljning i minst 5 år och vill fortsätta arbeta med försäljning men även har ett intresse för ledarskap och management. Du har en kommersiell utbildning inom Business, försäljning eller motsvarande alternativt relevant arbetslivserfarenhet.

Som person brinner du för att bygga långsiktiga kundrelationer och har ett planerat och organiserat arbetssätt. Du är affärsdriven och trivs att arbeta i en regelstyrd miljö där du har en förståelse och acceptans till de regelverk som finns internt och externt. Du är en teamplayer men kan även axla rollen som ledare och vara en nyckelperson som visar vägen.



Om GRENKE

GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. Vi hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. Vi är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder.

I Sverige öppnade vi vårt första kontor 2004 i Stockholm. Sedan vi etablerade oss på den svenska marknaden har GRENKE i Sverige vuxit till tre kontor, strategiskt placerade i landet och erbjuder finansieringslösningar på lokal nivå. Oavsett om du vill hyra högpresterande IT-utrustning eller komplett kontorsutrustning kan GRENKE Sverige hjälpa dig. Och vi gör mycket mer, med snabb, enkel och personlig service. Vi arbetar med små och medelstora företag över hela landet och skräddarsyr de perfekta finansieringslösningarna för att passa just deras behov.



Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 739 83 76 22 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024