OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Peab Byggservice i Trollhättan? Trivs du med att arbeta i en varierande roll med mycket ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig!
Peab Byggservice är ett företag som alltid strävar efter att prestera och leverera i världsklass. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och vi vill kunna erbjuda en arbetsplats som präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Detta gör vi bland annat genom att vara öppna och lyhörda, skapa tydliga mål med en bra arbetsfördelning men framför allt genom vår värdegrund. JUPP:en utgör hjärtat i företaget och den beskriver hur vi vill att vår verksamhet och våra medarbetare ska vara: Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Vill du läsa mer om oss får du gärna gå in på vår hemsida peabbyggservice.se. Vi vill att du ska ha roligt och utvecklas på jobbet, ha balans i livet och tid för familjen.
Just nu söker vi en platschef till vårt kontor i Trollhättan. På Peab Byggservice arbetar vi med större och mindre ombyggnadsprojekt – ROT. Vi utför oftast arbeten med kvarboende hyresgäster samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå.
Om tjänsten
Som platschef på Peab Byggservice har du i huvudsak ansvar över tre områden - produktion, ekonomi och personal. Du kommer att vara placerad i Trollhättan där vi idag arbetar med både löpande jobb men också diverse projekt, mot både privatpersoner och företag.
Dina övergripande arbetsuppgifter innebär att:
• Leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen
• Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut
• Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare
• Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn
• Ansvara för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning
Vem är du?
I rollen som platschef är det ett krav att du har god ekonomisk kunskap och förståelse. Vidare bör du ha gott tekniskt yrkeskunnande och god erfarenhet från byggbranschen, främst gällande om- och tillbyggnadsprojekt samt entreprenadjuridik. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer. Vi har väldigt kompetenta och självgående snickare med stort engagemang för företaget och arbetet och vi ser gärna att du med ditt ledarskap fortsätter att utveckla dem och gruppen.
Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga. Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.