OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PLATSCHEF TILL ÅRE TRAVEL
Åre Travel / Mood Managers är en resebyrå och ett driftsbolag i Åre som har välkomnat nöjda kunder till Åre by, året runt, sedan 2014. Hjärtat är en stor receptions- och kontorslokal vid Åre Torg.
Åre Travel hyr ut centralt belägna och mycket fina lägenheter och villor till turister i Åre by och i View, anordnar konferensresor, samt har temaresor inom träning surf- och yoga till andra länder. Vi sköter även drift och försäljning av några av fjällvärldens finaste lägenhetshotell, Tottbacken/ Peak Performance Mountain House, Tottvillan, Brygghusen med flera.
I vårt härliga och prestigelösa arbetsteam är vi alla Mood Managers och tillsammans ser vi till att våra gäster och uppdragsgivare får service utöver det vanliga.
_________________________________________________
Vi växer och utvecklas och det är nu dags för nästa kliv - vi söker en erfaren och driven Platschef med fokus på sälj och affärsutveckling av vår uthyrningsdel. Du kommer arbeta mitt i Åre by med utgångspunkt från ett kontor med panoramafönster mot fjäll och skidbacke.
Häng med på vår spännande resa!
Om rollen:
I rollen som Platschef på Åre Travel är du ansvarig för den operativa verksamheten och att verka för att totalupplevelsen av kvalitét, kundnöjdhet och service är på allra högsta nivå.
Du arbetar ca hälften av din tid med att vara närvarande i den rutinmässiga, dagliga driften där gästens behov och önskemål styr ditt arbete;
- inkommande sälj och hantering av bokningar
- fakturering och debitering
- gör offerter och syr ihop konferensförslag
- tar hand om gäster på plats
Du måste trivas med ett flexibelt arbete, att tala i telefon och/eller träffa svenska och internationella gäster.
Resten av tiden arbetar du med att utveckla verksamheten, du ansvarar över en strategisk och dynamisk prissättning, jobbar löpande med effektivisering av våra affärssystem och externa bokningskanaler, jobbar med att öka synlighet på hemsida, sociala medier och i markandskanaler, och du medverkar på nätverksträffar i byn.
Du kommer också att träffa och skriva avtal med nya, och hålla kontakten med gamla stugägare, är med i månadsmöten med kontrakterade företag och ser till att nya boenden kommer ut till försäljning.
Verksamheten leds självständigt av dig efter direktiv från ägare/VD som du också rapporterar till. Vid din sida har du en driven bokare/ administratör, samt ett helt team av driftpersonal i dotterbolaget Mood Managers - där ni tillsammmans är länken mellan bolagen. Du är med i beslut om när boenden behöver renoveras och uppdateras och skruvar på vårt erbjudande när det behövs.
Din profil:
Du älskar att vara mitt i verksamheten där det händer! Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som medarbetare och har en helhetssyn utan att tappa detaljerna. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Du har en stark kommersiell förmåga och vilja att driva affärer till bolaget, vi förutsätter att du är affärsmässig och har en tydlig ekonomisk och analytisk kompetens.
Du behöver vara kvicktänkt och kunna inta en senor roll med utpräglad förmåga att ta beslut - allt kan hända under en dag och lösningen måste komma snabbt för att gäster skall ha en fin semester, och någon gång kan du få du rycka ut och hjälpa driftbolaget att skotta snö eller städa.
Vi tror att vår nya Platschef har ett intresse och goda kunskaper om branschen, dessutom har du tidigare erfarenhet av liknande arbete i ledande position.
Du är väl insatt i digitalisering och att arbeta med olika affärssystem.
Har du erfarenhet från att arbeta med bokningskanalerna (ex. Booking, Hotels, Airbnb med flera) är det ett stort plus. Vi använder Nitesoft hotellsystem och Yield Planet Channel Manager.
Vidare ser vi att du har nära till skratt och en varm lättsam personlighet. För att trivas hos oss måste du vara prestigelös precis som vi är, i vår strävan att leverera värdskap utöver det vanliga.
Meriterade:
Du gillar att träna och vistas ute i naturen
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Kunskap inom löpande bokföring eller redovisning
Goda tekniska kunskaper, ex. inom IT och system
Kunskaper om Wordpress/ Divi
Körkort
Bra om du har boende i Åre, annars kanske det kan ordnas
Villkor:
Tillsvidareanställning, 75-100%
Arbetet inleds med sex månaders provanställning
Förtroendearbetstid, kväll och helgtjänstgöring ingår - vi är kundstyrda
Tillträde enligt överenskommelse
Ansökan:
Skicka CV och ansökningsbrev så snart du kan eller eventuella frågor till Malin Lindgren (VD, Ägare) malin@aretravel.se
Vår stjärna skall vara på plats senast i November.