OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Corporate Services vision är att sälja och implementera de mest innovativa servicelösningarna samt att leda och utveckla Sodexos kunder till en högre nivå. Vi gör det genom att ansvara för att sälja, implementera och drifta servicelösningar till stora nationella och internationella utvecklingskunder.
Tjänsten innebär att ansvara för ett stort internationellt FM-uppdrag belägen i södra delen av Stockholm. Du rapporterar till distriktschefen och ingår i distriktets ledningsgrupp.
Arbetsuppgifter
Som platschef ansvarar du för all verksamhet inom området, såsom städ, restaurangverksamhet, arbetsplatstjänster samt övriga FM-tjänster. Du har det övergripande ansvaret för resultat, personal, kunder och arbetsmiljö. I rollen ingår att säkerställa att definierade mål uppnås, driva innovations- och utvecklingsarbetet på siterna samt skapa proaktivitet i alla led. Du kommer också att ansvara för kontakt med kund, information, uppföljning och arbetsrättsliga förhandlingar.
Kvalifikationer och krav
• Eftergymnasial utbildning är meriterande, exempelvis med inriktning mot Service Management
• Erfarenhet inom hard fm är meriterande
• Mycket goda kunskaper inom ekonomi och resultatansvar
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap i en likvärdig verksamhet
• Du är flytande i våde tal och skrift på såväl svenska som engelska - rapportering och möten sker på båda språken
• Erfarenhet av affärsutveckling och sammanställning av kalkyler och offerter är meriterande
• Körkort
Egenskaper
Som person kan du leda, motivera, delegera och följa upp för att effektivt nå gemensamma mål. Du är strategisk och utvecklingsinriktad samt har god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
För frågor, kontakta Distrikschef Kerstin Hennevelt på telefon 08 5788 3745. Urval och intervjuer sker löpande men senast den 16 februari 2018 vill vi ha din ansökan. Din ansökan måste registreras via vår hemsida.
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.
I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,