Platschef för Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Kundcenter administrerar Försäkringskassans växel, servicetelefon, E-post, chatt och fax.Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns placerad på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall.Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt.Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt.Kundcenter för partners är placerat i Åmål/Säffle.Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera.Försäkringskassan söker nu Platschef för Kundcenter Sundsvall Arbetsuppgifter och ansvar Vid Kundcenter Sundsvall är ca 100 anställda.Då verksamheten genomgår stora förändringar är det viktigt att genom dialog skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sina uppdrag, sina mål och sin kompetensutveckling.Som chef för kundcenter Sundsvall förväntas du på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt.Du [ .har det samlade personal-, resultat-, budget- och produktionsansvaret för kundcentret.[ .har det samlade ansvaret för att våra kunder får en snabb service med god kvalite..leder förändrings- och utvecklingsarbetet med särskild tonvikt på ett utvecklat kundfokus samt agerar med lyhördhet för de krav och förväntningar som finns på Försäkringskassan..har ett samlat och övergripande ansvar för att servicen ges enligt gällande regler samt att handläggningen sker enligt beslutade handläggningsprocesser och arbetsmetoder..ansvarar för att driva ett aktivt arbetsmiljö- och hälsoarbete och för samverkan med berörda arbetstagarorganisationer. Du rapporterar till chefen för verksamhetsområdet och ingår i ledningsgruppen för Kundcenter.Till din hjälp har du sex enhetschefer som rapporterar direkt till dig.Kompetensprofil Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls-, ekonomi-, juridik eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.Erfarenhet av kundcenter, produktionsstyrning och processutveckling i ledande ställning är meriterande.Du är en drivande, mål- och resultatinriktad ledare och har [ Övrigt Anställningen är tills vidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.Placering i Sundsvall.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 december 2010
  • Ansök senast: 12 januari 2011

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024