OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som platschef leder och samordnar du arbetet på vår serviceanläggning i Göteborg. Anläggningen består idag av 32 medarbetare fördelade över verkstad, reservdelar och butik. Du ansvarar för och medverkar aktivt till att resurser nyttjas effektivt och att verksamheten ständigt utvecklas. Tjänsten är en ledande befattning där du arbetar nära den dagliga verksamheten och de anställda som ingår i ditt team. Som platschef rapporterar du till regional servicemarknadschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat inom anläggningen, att samtliga har full information om företagets mål och verksamhetsidé. Du samverkar med övriga supportfunktioner inom företaget som ex. kvalitetsavdelningen, produktsupport mm och ansvarar för nyrekryteringar av såväl servicetekniker som övrig personal. Du håller medarbetarsamtal samt lönesamtal i enlighet med företagets riktlinjer samt ansvarar i övrigt för att arbetet sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler.
För att lyckas och trivas i rollen
Har du:
- flerårig teknisk utbildning från fordons- eller verkstadsteknisk linje från gymnasium eller motsvarande. Eftergymnasial utbildning är meriterande
- haft budget- och resultatansvar
- mångårig erfarenhet av en arbetsledande roll i en teknisk miljö och varit ansvarig för en personalgrupp på mer än 15 personer.
- goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort
- gärna erfarenhet från arbete med service, kund, timdebitering, reservdelar, faktura- och prisfrågor
- lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla
- erfarenhet från ledningsgruppsarbete
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med anläggningsmaskiner, maskiner, lastbilar, hissar eller personbilar.
Är du:
- van att och trivs med att arbeta i ett föränderligt och dynamiskt arbetsklimat med högt tempo
- resultatorienterad, ser möjligheter framför problem och mån om att alltid göra ditt yttersta.
- strukturerad och förstår vikten av att ha ordning och reda för att nå ett lyckat resultat
- övertygande, positiv och lyhörd och får genom det människor att arbeta mot gemensamt uppsatta mål.
- intresserad av att driva utvecklings- och förbättringsarbeten
- trygg och självständig i ditt ledarskap och brinner för att leda människor
- bra på att kommunicera och har ett coachande förhållningssätt för att motivera medarbetarna och utveckla verksamheten
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett spännande, utvecklande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor, både externt och internt och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor.
Så här ansöker du
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande under sommaren men skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2020-08-15
Kontaktuppgifter
Niklas Thorbjörn, servicemarknadschef, 010-556 96 92
Jan-Erik Frantz, fackligt kontaktombud Ledarna, 010-556 09 03
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,1 miljarder kr (2020).