OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som ex. rekrytering av personal, uthyrning av tjänstemän, verksamhetsutveckling m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.
Har du en entreprenörsanda och vill ta dig an utmaningen att sätta igång ett nystartat bemanningsbolag? Låter detta spännande? Då är du den vi söker efter!
Human Network har fått i förtroendet att rekrytera en Platschef, som har jobbat med HR- frågor, till ett nystartat bemanningsbolag i Halmstad. Bemanningsbolaget kommer att erbjuda ett antal olika konsultativa tjänster inom ett nischat affärsområde på tjänstemannasidan. Det nystartade bemanningsbolaget har en ägarkonstellation som består av tre andra bolag vars specialistkompetenser kompletterar varandra till nytta för bemanningsbolaget. Vår kund erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete på ett företag med stark framtidstro!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Platschef ska du operativt leda arbetet på kontoret i Halmstad. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för kontorets drift, utveckling och administration. Det ingår personal-, budget- och ekonomiskt ansvar. I dina arbetsuppgifter kommer du bl.a. att utveckla försäljningsprocessen med en befintlig och erfaren säljkår. I uppdraget ingår även att aktivt arbeta med kompetensinventering som innebär att i digital form koppla ihop kompetens och personal för befintliga uppdrag. I din roll som ledare är det viktigt att du har förmågan att inspirera, coacha och utveckla dina medarbetare samt arbeta praktiskt med målstyrning och uppföljning.
Din profil
Rollen som Platschef är komplex och kommer att ställa stora krav på din förmåga att strukturera, planera och organisera ditt arbete. För att bli aktuell för tjänsten förutsätter vi att du besitter följande kompetenser och färdigheter.
Du skall ha:
* Utbildning som motsvarar minst eftergymnasial med inriktning HR, ekonomi eller administration
* Yrkeskunskaper inom finans/administration och/eller yrkeserfarenheter inom HR relaterade frågor
* Erfarenhet att leda personal
* Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska både i tal och i skrift
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du har jobbat i ett affärssystem och i rekryteringsverktyg
Det är meriterande om du har:
* Jobbat med kompetensinventering
* Erfarenhet av tjänsteförsäljning
* Erfarenhet från ett bemanningsbolag
* Ett djurintresse
* Goda kunskaper i tyska språket
Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara driven, ansvarsfull, engagerad, självgående, samarbetsvillig, prestigelös, affärsdriven, sympatisk, lyhörd, noggrann, värderar hög djur- och affärsetik samt har ett strukturerat arbetssätt.
Anställningsform
Fast lön. Heltid, men för rätt person kan vi även erbjuda en lösning på deltid med målet att slutligen jobba heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Tillsättning snarast möjligt och du ska på begäran kunna visa ett utdrag ur Polisens belastningsregister inför en anställning.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila dina frågor till rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se, eller kontakta på 0708-26 06 23. Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag, 24 augusti. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623