OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Lernia är Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi utvecklar människors kompetens och matchar dem till jobb i arbetslivets alla skeden. Samtidigt stärker vi företags och organisationers konkurrenskraft och förmåga att möta arbetsmarknadens skiftande utmaningar. På så sätt är vi med och bidrar till ett mer konkurrenskraftigt näringsliv och en mer effektiv arbetsmarknad, där fler människor kommer i egenförsörjning. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Platschef till vår bemanningsverksamhet i Kristianstad och Olofström med uppdrag att skapa en tydlig position som den dominerande aktören i området.
Som platschef för vår verksamhet inom bemanning och rekrytering får du chansen att leda ett team där tillväxt och utveckling är ledord. Du ingår i den regionala ledningen och förväntas aktivt bidra till att vidareutveckla Lernia regionalt genom att leverera marknadens mest värdeskapande tjänster, ta en ledande position samt bidra till kundens, individens och regionens konkurrenskraft och omställningsförmåga. I tjänsten ingår budgetansvar och personalsvar för ca åtta medarbetare.
Arbetsuppgifter
- Organisera och driva ett effektivt försäljningsarbete
- Vara mycket aktiv ute hos våra kunder och prospekt
- Utveckla starka relationer med kunderna i området, samt relevanta intressenter
- Etablera en effektiv arbetsmetodik i syfte att uppnå en maximal driftseffektivitet och kundnöjdhet
- Säkerställa att processer efterlevs samt att registrering i systemstöden genomförs
- Säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl och uppföljning
- Skapa en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap
- Arbeta mot uppsatta mål för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i området
- Stödja Lernias arbete som helhetsleverantör inom kompetensförsörjning och kompetensutveckling
Formell kompetens
Högskolekompetens eller motsvarande med flera års yrkeslivserfarenhet.
Din bakgrund
- Ledare med erfarenhet från roller med affärsansvar i bemanningsbranschen och/eller närliggande bransch
- Erfarenhet av tjänsteförsäljning
- Van och bekväm att driva förändringsarbete
- Brett affärssinne och bekväm att arbeta och bidra i ledningsgrupper
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en person som trivs med att vara ledare med en förmåga att kunna fatta snabba beslut såväl som väl övervägda strategiska beslut. Du är en engagerad och lyhörd person som gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. För att trivas med jobbet som platschef hos oss är du resultatinriktad och prestigelös då det ofta handlar om snabba insatser. Du behöver också vara affärsmässig, förtroendeingivande och se samarbete som avgörande för framgång.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kristianstad eller Olofström.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Information
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Regionchef Robert Jönsson, 0722-541101 eller
HR Business Partner Maria Arnell, 0722-545551.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Amy Frick
0722-54 17 68
Hanna Persson
072-254 11 46
Amy Frick
0722541768
Hanna Persson
Hanna Persson
0722-54 11 46
Hanna Persson
0722-541146
Hanna Persson
0722 -54 11 46
Hanna Persson
0722- 54 11 46
Amy Frick
0722-541768
Amy Frick