OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.
Som Platschef på SOS centralen i Sundsvall så är du direkt underställd Regionschefen för region Norr (Sundsvall, Falun, Östersund och Luleå). Du är ansvarig för all operativ verksamhet inom tjänsteproduktion alarmering och beredskap på SOS-centralen i Västernorrlands län. Ditt uppdrag är att med den operativa verksamhetens samlade resurser och inom de ekonomiska ramarna arbeta för att verksamhetsmålen och kraven i våra kundavtal uppnås på både kort och långsikt. Du är närmaste chef för ca 20 medarbetare i en verksamhet som bedrivs dygnet runt året runt.
I rollen som Platschef är de kommunikativa egenskaperna speciellt viktiga då en del av uppdraget som Platschef är att möta SOS Alarms kunder samt att skapa en god dialog med media och medborgarna. Lika viktigt är att du aktivt arbetar med den interna kommunikationen genom exempelvis månadsbrev och medarbetardialoger. Du ansvarar också för att samverka med fackliga företrädare i verksamhets och arbetsmiljöfrågor.
Din bakgrund
* Flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda verksamheter till goda resultat
* Minst 7 års chefserfarenhet
* Du har en universitets- eller högskoleutbildning, alternativt kunskap förvärvat på annat sätt som arbetsgivare bedömer som likvärdigt
* Vara väl förtrogen med hur det svenska samhället är uppbyggt och fungerar inom public saftey området.
* Svensk medborgare
Det är meriterande om du har erfarenhet att leda dygnetruntverksamhet med dess möjligheter och utmaningar. Som chef är du öppen, tydlig förbättringsdriven och har i dina tidigare chefsuppdrag skapat ett gott arbetsklimat. Din ledarskapssyn är att goda resultat nås genom delaktighet och du bidrar till dina medarbetares utveckling genom att arbeta aktivt med delegering. Du tar ansvar för de värdegrundande diskussioner som förs i SOS Alarm AB. Du är strukturerad, handlingskraftig och har lätt för att samarbeta. Du har en utpräglad helhetssyn och god förmåga att planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Säkerhets- och kvalitetsarbete och uppföljning är viktiga ingredienser i ditt arbete. Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl inom som utanför SOS Alarm AB ställs krav på egenskaper som servicekänsla, självständighet och samarbetsförmåga.
För anställning krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt hälsoundersökning samt drogtest utan anmärkning.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087