OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sök ett av Stockholms roligaste platschefsjobb i Gröna Näringslivets Hus i Stadshagen. Här får du arbeta i möjligheternas hus med både arbetsplatser, café, restaurang, fantastiska konferens och- möteslokaler med enastående utsikt över Karlbergs Slott.
Gröna Näringslivets hus ägs av Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, som är en intresse- och företagarorganisation för alla som äger eller brukar jord, skog och trädgård, och för deras gemensamma företag inom lantbrukskooperationen.
LRF arbetar bland annat med att skapa positiv opinion för Sveriges bönders verksamhet och produkter, bygga upp kunskap hos medlemmar, förtroendevalda och anställda, erbjuda medlemmarna personlig service och genom egen affärsverksamhet på utvalda områden tillgodose efterfrågan på kvalitativa tjänster.
Dina arbetsuppgifter
Platschefens roll är att skapa en helt ny och välkomnande arbets- och mötesplats för företag och organisationer inom det gröna näringslivet. Du kommer att ansvara för att ett gott värdskap och ett professionellt bemötande bidrar till en välkomnande stämning som stödjer kärnverksamheten. Rollen är både operativ och strategisk med ett övergripande ansvar för drift och resultat inom områdena fastighet, kontorsservice samt mat och dryck. Du ska även skapa affärsmässiga relationer med leverantörer samt hantera avtal.
Platschefen är en synlig ledare som brinner för service och som verkar utifrån våra kärnvärden expertis och hjälpsamhet, nytta och samverkan, värdskap och mötesplats samt tillväxt. I rollen ingår dessutom att utifrån övergripande strategier bidra till ökad effektivitet och lönsamhet.
Vi söker dig som har
• dokumenterad erfarenhet som ledare inom servicesektorn, te x konferens, kontorshotell, restaurang, möten/events eller liknande
• jobbat med konceptförsäljning
• erfarenhet av samordning, styrning och utveckling av nya rutiner inom stödtjänster för en ökad effektivitet och förbättrad intern service
• erfarenhet av FM-tjänster inom reception, kontorslokaler, fastighetsnära teknik, restaurangverksamhet mm
• erfarenhet av/förståelse för en idéburen sektor som vill bidra till en trygg miljö och hållbar livsstil
• van att bygga relationer på olika nivåer, både internt och externt
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• god digital kompetens inom Microsoft Officepaket, fastighetsnära IT och säkerhet
• kunskap kring tillstånd för livsmedelshantering
• utbildning i ansvarsfull alkoholhantering
Meriterande
• relevant högskoleutbildning eller motsvarande är meriterande
• systemvana och teknisk kunnig inom bl a AV teknik
• god kommunikationsförmåga på engelska i tal och skrift
• kunskaper om miljöcertifiering lokalvård, fastighet mm
Dina personliga egenskaper
Du är nyfiken och proaktiv och har ett brinnande intresse för service och människor. Du är tydlig och lyhörd och som ledare är du motivationsskapande och coachande. Du har en förmåga att strukturera, prioritera och att både se helheten och detaljerna i en serviceorganisation. Du vill bidra till en spännande innovativ mötesplats med gott värdskap genom professionellt bemötande och välkomnande stämning och du har insikt om styrkor och utvecklingsområden i ditt personliga ledarskap.
Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida, där du också sänder in din ansökan via annonsen: https://urvalet.se/karriar/?_p=job&_id=118107&_s1=Hemsida.Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Urvalet: Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se
Fackliga kontaktpersoner är Christina Behm Velenik (Saco) christina.behm.velenik@sigill.se alternativt Henrik Sporrong Esbjörnsson (Unionen) henrik.sporrong@lrf.se
Vi ser fram emot din ansökan!