Platschef till Marina/Hamn, Solna

Platschef till Marina/Hamn, Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!


Om tjänsten
Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att vara en viktig del i bolagets utveckling och bära ansvaret för två medarbetare, den dagliga planeringen, schemaläggning, marknadsföring, webbsidor etc. Vidare kommer du att ha tät kontakt med kunder och vara ansiktet utåt för verksamheten.

Arbetsuppgifter:
• Administrera felanmälningar, offertförfrågningar & övriga kundärenden (felanmälan - arbetsorder - delegering - uppföljning)
• Ansvara för alla avtal (boende, vinter- och sommarkunder), tecknande, uppdatering, fakturering, betalningsuppföljning, indexreglering av avtal
• Ansvara för marknadsföringsbiten i bolaget (Websidor, kundutskick, marknadsbevakning)
• Ansvara för planering av upptagningar & sjösättningar (kontakta och hålla kontakt med kunder), koordinera service av kundbåtar
• Arbetsleda 2 personer på hamnområdet
• Ansvara för ”anläggningen” (ordning på bryggor, lokaler, tillse att regler och bestämmelser följs, boka service/kontrollera att tvättstuga, renhållning mm fungerar)
• Ansvara för nyckelhanteringen i bolaget
• Sälja båtplatser (marknadsföra i olika kanaler, lämna offerter, diskutera med kunder)
• Delta i ledningsmöten och avrapportera ärenden rörande ansvarsområdet
• Kassahantering (Betalkortterminal, handkassa)

Tjänsten skall tillsättas omgående och varar i ca 12 till 15 månader.
Kontorsarbetstider mån – tors kl 8 – 17, fre 8 – 16.


Om kunden
Informationen ges vid intervjutillfälle.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Kontorsvana
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet m fl program (Excel, Access, Word)
• Mycket goda språkkunskaper (svenska, engelska)
• Gott ordningssinne
• Stresstålig
• Van att hålla många bollar i luften
• Tidigare erfarenhet av att arbetsleda
• Kunskaper motsvarande ekonomiassistent (kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisning)

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Platschef. Vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Love De Val på love.deval@logent.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sandberg Wiksten

Oskar Larsson

Nathalie Wiklund

Johan Sandberg Wiksten

Mårten Frisk

Elin Eriksson

Filip Norman

Stefan Mogren

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Fabriksväg 29-31
Stockholm, 12030

Liknande jobb