OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Brinner du dessutom för träning och hälsa och vill inspirera andra till ett mer aktivt, friskare och gladare liv? Då kan vi ha det perfekta jobbet för dig!
Vår uppskattade kund Medley söker nu en Platschef till deras fina simhall i Varberg. Anläggningen invigdes i september 2021 och är toppmodern och har allt såsom 50 meters bassäng, multibassänger, familjebad med rutschkanor, gym med gruppträningsalar. Vid Varbergs fästning ligger också det tillhörande utebadet som har öppet under sommarsäsongen. För dig som älskar bad och friskvård är det här en unik chans till tjänst - ta chansen och sök till den här intressanta rollen.
Rollen som Platschef är en ledande roll där du kommer att ha det övergripande ansvaret för att leda anläggningen gällande personal, verksamhet, arbetsmiljö och säkerhet, försäljning och resultat.
Rollen
I rollen som Platschef kommer huvudfokus att vara att leda, motivera och utveckla anläggningens medarbetare bestående av en grupp på cirka 17 personer. Detta för att skapa en trivsam miljö och nå uppsatta mål och nyckeltal. I rollen kommer du också att samarbeta tätt ihop och få stöttning av den Biträdande Platschefen samt teamleaders. Vi tror att för att passa i rollen så gillar du att ingen dag är den andra lik och du inte är främmande för att hoppa in och arbeta operativt om det så krävs.
I rollen som Platschef kommer du bland annat att ansvara för dessa arbetsuppgifter:
• Budget- och resultatansvar
• Planera, organisera och strukturera förbättringsarbeten på anläggningen
• Övergripande ansvar för rekrytering, bemanning, schemaplanering och rondering efter anläggningens behov
• Hålla kontinuerliga utvecklings- och medarbetarsamtal, coacha, inspirera och leda arbetsgruppen
• Marknadsföring och marknadsaktiviteter med sociala medier på lokal nivå. Medley centralt sköter den företagsgemensamma marknadsföringen/kampanjerna
• Driva försäljning och merförsäljning
• Externa relationer & projekt med vår beställare Varbergs kommun samt täta kontakter med lokala föreningar
• Säkerhetsställa att anläggningen är välskött, tilltalande och följer konceptet och avtal
Erfarenhet och kunskaper
För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du har:
• Dokumenterad erfarenhet av ledande befattning med personalansvar
• Grundläggande kompentens/erfarenhet inom arbetsmiljö och arbetsrätt
• Erfarenhet från besöksnäringen/upplevelsebranschen som givit kunskap om försäljning och bemötande
• Tidigare erfarenhet av budget- och målarbete
• God ledarskapsförmåga
• God systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i skrift och tal
Utbildning
• Vi ser gärna att du innehar en högskoleutbildning eller har motsvarande erfarenhet.
Är du den vi letar efter?
I den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och passa in i rollen ser vi att du är en trygg, stabil och tydlig ledare med förmåga att planera och strukturera arbetet för verksamheten. Vidare ser vi gärna att du är en person som är coachande och kommunikativ med förmåga att tydliggöra mål och ge feedback. Då detta är en ansvarstagande roll med många olika ansvarsområden och kontakter/intressenter ställs krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. Ödmjukhet och resultatorientering är också förmågor som är viktiga i sammanhanget för att lyckas i rollen.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Medley
Arbetstider: 38,25 timmar per vecka, varierade
Plats: Pingvinen i Varberg
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer det att göras en grundlig bakgrundskontroll på slutkandidat.
Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande.
Om Medley
Medley grundades 2001 med en idé om att omvandla traditionella simhallar i kommunal drift till moderna centra för idrott, rekreation och folkhälsa. Medley är idag Sveriges ledande aktör i bad- och friskvårdsbranschen. Fler än 20 bad- och friskvårdscenter fördelade på 18 kommuner drivs av Medley. I flertalet fall har vi verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men Medley driver också verksamhet i egna lokaler. Medley vill inspirera fler till ett aktivt, friskare och gladare liv. Vi vurmar särskilt för att de som saknar tidigare träningserfarenhet ska få rätt start på sin träningsresa hos oss. Vi vill vara det självklara valet i Sverige för en aktiv fritid på land och vatten. Medley kommer att omsätta ca 400 miljoner kronor år 2022. Antalet fast anställda är cirka 250. Med en växande organisation och bred verksamhet ges stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling hos Medley. Läs gärna mer på www.medley.se
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!