OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 950 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.
På Serneke utmanar vi konventionella metoder och genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt.
Platschef inom bygg till Serneke
Är du en strukturerad ledare med erfarenhet från projektledning inom byggindustrin? Sök då tjänsten som platschef inom bygg till Serneke!
Detta är en direktrekrytering till Serneke med start omgående.
Arbetsuppgifter:
Som platschef kommer du ha det yttersta ansvaret för planering, organisering och drift av varje tilldelat projekt. Till detta tillhör även ansvar för ekonomi, produktion, kvalitet, miljö och arbetsmiljö rörande dina tilldelade projekt. De dagliga arbetsuppgifterna kommer därmed vara:
Ekonomi och marknad:
• Ansvar för upprättande av produktionskalkyl med hjälp av projektchef och entreprenadingenjör
• Budget och prognosansvar i projekt
• Attestering av leverantörsfakturor
• Resultatansvar för egna projekt
• Inköp i samråd med projektchef/arbetschef och inköpsavdelning
• Rapportering till arbetschef vid inköp av inventarier
• Upprätta och ansvara för genomförande och efterlevnad av planer avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Produktion:
• Leda och fördela arbetet inom utsett projekt
• Se till att interna och externa riktlinjer, lagar, regler och bestämmelser efterlevs
• Avstämningar, slutkostnadsprognos och ÄTA-arbeten
• Fortlöpande informera om projektets utveckling, såsom tidsplaner, kvalitet, miljö och ekonomi
• Ansvara för att dagbok förs
• Anordna produktionsmöte och samordningsmöte
Personal:
• Ledning och koordinering av personal och underentreprenörer
• Genomföra medarbetarsamtal årligen med underställda medarbetare
• Attestering av tidrapporter
• Vara ställföreträdare vid frånvaro av projekledare/arbetschef
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör eller alternativt har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen bör du vara flexibel, initiativtagande och noggrann i ditt arbete. Du har en förmåga att se möjligheter i förändringar och kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
En förutsättning för väl genomfört projekt är att du är pedagogisk i din ledarroll och bidrar till engagemang och motivation till dina medarbetare. Vidare är du van att hålla tidsramar och har god förståelse för vilka affärsmässiga principer som bör tillämpas, samt att du kan se kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sarah Arvidsson på telefonnummer 070 270 28 96.
Varmt välkommen med din ansökan!