OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Är du en trygg och engagerad ledare som värdesätter öppenhet, samarbete och laganda? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som Platschef på vår serviceanläggning i Västerås kommer du att leda och samordna verksamheten som idag består av 21 medarbetare inom verkstad, reservdelar och butik. Ditt ansvar blir att driva, förbättra och effektivisera vår verksamhet för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och produktivitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat
Planera och leda det dagliga arbetet på anläggningen.
Arbete med budget och uppföljning av resultat.
Upprätthålla och förbättra rutiner och säkerställa en god arbetsmiljö.
Motivera och utveckla dina medarbetare genom ett coachande ledarskap, delaktighet och tydlighet.
Säkerställa att alla medarbetare är väl informerade om företagets mål och verksamhetsidé.
Säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler.
Du kommer att ha många interna kontakter och samarbeta med olika supportfunktioner inom företaget, såsom kvalitet, produktsupport och andra avdelningar. Din placeringsort är Västerås, och du rapporterar direkt till den regionala servicemarknadschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som med ditt ledarskap sprider trygghet, glädje och tydlighet. Du har flera års erfarenhet av en arbetsledande roll i en teknisk miljö, och av att leda minst ett tiotal medarbetare Du har haft budget- och resultatansvar och är van vid ledningsgruppsarbete. Givetvis har du ett kunnande och genuint intresse av att utveckla både medarbetare och verksamhet.
Vi ser gärna att kommer från fordonsbranschen eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet av anläggningsmaskiner, lastbilar eller personbilar.
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi tror att de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen. Därför värdesätter vi att du är öppen, kommunikativ och lyhörd, och att du trivs med att arbeta nära dina medarbetare. Det är viktigt att du är en prestigelös ledare, som är trygg i ditt ledarskap och har ett coachande förhållningssätt för att motivera och utveckla dina medarbetare.
Dessutom trivs du med att arbeta i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö där tempot är högt och beslutsvägarna korta.
Välkommen till oss!
Här får du stort ansvar och en central roll i den fortsatta utvecklingen av Swecons serviceverksamhet och företagskultur.
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 630 anställda och 34 serviceplatser i landet erbjuder Swecon ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2021).
Låter detta intressant?
Vi berättar gärna mer! Kontakta ansvarig rekryterare Anna Hemmingsson på Norén & Lindholm, telefon 070-77 88 135 eller anna@norenlindholm.se. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast den 30 juni på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen att söka tjänsten!