OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Du ingår i vårt team Business Systems Development och vårt uppdrag är tydligt: vi ska bygga och förvalta ett modernt contact center för Tre. Contact centret består idag huvudsakligen av SaaS-plattformar såsom Genesys Cloud, Zendesk och vår chatbot. Utöver detta äger teamet en mängd mindre interna lösningar, plugins och stödskript som stödjer Tres kundnära ärendehantering.
Du kommer vara med och bygga upp vårt team som är i en spännande förändringsresa. Vi skiftar fokus från konfiguration och underhåll till ett DevOps-fokuserat leveransteam som aktivt driver förbättringsarbete och bidrar med affärsleveranser.
Hur kan en arbetsdag ut?
Som plattformsutvecklare ingår du i en mindre grupp med kollegor som har stor erfarenhet inom kundservice och systemförvaltning. Du är en nyckelperson i ansvaret att vidareutveckla våra tekniska kundserviceplattformar med övriga teamet.
Tillsammans med teamets manager har du ett extra fokus på de IT-tekniska delarna såsom integrationsytor, plugins, enklare backend skript och stödsystem. Dessutom kommer du även ha ansvar för att utveckla inom frontend, för våra interna stödapplikationer och plugins. Vi har även inslag av enklare skript och backend, som kan växa.
Vi är ett litet team och det innebär att man ibland behöver hjälpa till med något annat än det man huvudsakligen ansvarar för. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och passar dig som uppskattar att arbeta brett inom IT då det är en teknisk roll samtidigt som du jobbar nära verksamheten. Vi tacklar ofta uppgifter utan färdiga recept och takten kan stundtals vara hög, och självständigt driv med problemlösning-mindset och street smartness inom IT krävs.
Vår teknikstack består idag av React, HTML/CSS och JavaScript, samt Node.js och Python på vår Linux-server. Därtill kommer du sätta upp low/no-code lösningar och bli väl förtrogen med våra kundserviceplattformar och användare, då vi dog-foodar våra plattformar och har många verksamhetsnära samarbeten.
Du kommer se fram emot att
• vara med i en rolig förändringsresa i ett litet team som snabbt rör sig framåt och där du har goda förutsättningar att vara med och påverka och bygga upp teamets framtida lösningar
• få stora möjligheter att bredda din IT-tekniska kompetens och utvecklas inom olika områden
• jobba i en trevlig kultur på Tre och leverera kundnära lösningar med tekniken i centrum
• vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work samt att vi är topprankade hos Karriärföretagen av IT-Young Professionals
Lite mer om dig
Som person tänker du nytt och drivs av ständig utveckling och adopterar enkelt ny teknik. Du har lätt för att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären. Dessutom vet du att vägen framåt inte alltid är spikrak och att du därför kommer lösa problem och klurigheter på löpande band - både självständigt och tillsammans med teamet. Då det ingår många kontaktytor ser vi att du har lätt för att kommunicera med olika nivåer i organisationen.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal, då vi jobbar i en internationell miljö men har svenska användare och dokumentation. Du har med dig några års erfarenhet av en bred IT/webb-teknisk roll och vi ser att du har erfarenhet från flera av de tekniker vi använder. För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet med och känner dig trygg i dina kunskaper inom javascript och webb-teknologi.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Joel Hellman.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-PRIORITY