OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund fortsätter att växa och söker nu en lösningsorienterad PLC programmerare som även ska ha hand om interna IT supporten. Hos dem får du möjlighet att utvecklas och växa i din roll i takt med företagets framgångar.
OM KUNDFÖRETAGET:
Med bas i Kungälv, är de specialister på energieffektivisering och automation för framtidens hållbara fastigheter. De designar, bygger och installerar system som integrerar värme, kyla och ventilation för att skapa ett bättre inomhusklimat och samtidigt reducera energiförbrukningen avsevärt. De strävar alltid efter att göra saker smartare och effektivare, och varje nytt projekt ska vara vårt bästa. Vi kombinerar tekniskt kunnande med kreativt tänkande för att uppnå de bästa lösningarna.
OM TJÄNSTEN:
I denna roll hos vår kund passar du som är noggrann, tänker strategiskt och har ett brinnande intresse för teknik. Du kommer utgå från kontoret i Kungälv tillsammans med dina kollegor och du kommer tillhöra ett stödjande team som finns tillgängligt på distans eller fysiskt när det behövs. Nu väljer de att kombinera en roll som PLC programmerare och som även kommer ansvara för den interna IT supporten, räkna med cirka 50% vardera på rollerna.
Dina arbetsuppgifter kommer vara följande.
Hjälpa till med internt IT support för medarbetarna såsom inköp av datorer, generellt IT strul, fixa med nätverk och routrar.
Programmera energieffektiva systemlösningar, både i nya och befintliga system från exempelvis Regin och Abelko
Utveckla och installera mer automatiserade anläggningar för värme, VA och ventilation.
T.ex. programmera själva systemen som styr pumpar, givare, ventiler, VVX mm.
VI SÖKER DIG SOM:
Relevant eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av IT support och kunskap av nätverk, routrar osv
Stort tekniskt intresse
God förståelse för styrsystem
Kunskap av PLC programmering
B-körkort är ett krav
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av fastighetsautomation. Som person gör alltid ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna och externa aktörer ser vi vidare att du är utåtriktad och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd av kunden.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Kungälv
Rekryteringsansvarig: Stina Högström
Lön: Marknadsmässig.
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?