OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fora befinner sig på en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling. För att bli ännu bättre söker vi nu en PMO-ansvarig till vårt projektkontor.
PMO-ansvarig till Fora
Rollen som PMO-ansvarig ...
är en central position som innebär att du leder, samordnar och följer upp större strategiska affärs- och tvärfunktionella projekt. Du kommer att hantera såväl operativa som strategiska aspekter av projekten med syfte att säkerställa kraven på tidplan och förväntad kvalitet. I rollen ingår resursplanering, processplanering såväl som portföljstyrning. Som PMO-ansvarig arbetar du nära vår IT-controller samt med beställare och projektledare. Du är föredragande i vårt utvecklingsutskott och den löpande rapporteringen sker till CFO. Du avrapporterar pågående projekt direkt till företagsledningen.
Om dig
För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av att driva och hantera komplexa, stora och tvärfunktionella projekt. Du har kunskap om och kan arbeta med både affärs- och IT-relaterade projekt. Du har även erfarenhet av förändrings- och utvecklingsprocesser i tvärfunktionella miljöer. Du är en senior person som tidigare har arbetat med projektkontor och portföljstyrning. De flesta projekten har en IT-koppling varför en bakgrund inom utveckling, test och kravhantering är en fördel. Du har också relevant universitetsexamen, förslagsvis inom teknik eller ekonomi. Kunskaper inom MS Project och andra projektstyrningsmodeller är meriterande.
Som person är du engagerad och proaktiv med utpräglade sociala och kommunikativa färdigheter. Du är lösningsorienterad och drivande, sätter tydliga leveransmål och är målinriktad. Vi uppskattar att du är positiv och flexibel och van att hantera toppar vid hög arbetsbelastning.
Är du intresserad?
Tveka då inte att skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast. Intervjuer kommer att ske löpande. I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark. Känner du för utmaningen och vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Staffan Heidenberg, 0708-59 33 98 alt. staffan.heidenberg@badenochandclark.se
Fackliga representanter är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38 och Stellan Thelin SACO, telefon: 08-787 46 39.
Välkommen med din ansökan!
Om Fora
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.
Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.
Hos oss arbetar ca 200 anställda i trevliga lokaler i Stockholms innerstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06