PMO koordinator

PMO koordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som PMO-koordinator (Project Management Office) kommer du att ansvara för upplägg av nystartade projekt, sammanställa data och rapportera information till ansvariga av respektive projekt samt till andra intressenter.
I arbetsuppgifterna ingår även att kontrollera budget på projekt samt att fungera som stöd för kollegor i andra funktioner. Du har kollegor både i Sverige och i andra länder där Getinge har kontor. Arbetsplatsen är belägen i Getinge (utanför Halmstad) men tillåter arbete från annan ort i viss utsträckning. Tjänsten är på deltid, 50%.

I din roll som PMO-koordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Koordinera upplägg av nystartade projekt
- Sammanställa data och rapportera
- Kontrollera budget och fungera som stöd till projektledare/controlling team

Tjänsten är ett vikariat på minst fem månader med start i maj 2023.

Om dig
Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet inom PMO med dokumenterad erfarenhet av någon typ av projektledning, meriterande är om detta varit inom en IT-organisation. Vidare ser vi att du har goda kunskaper inom Officepaketet, med fokus på Teams, Excel och Sharepoint Online. Meriterande är kunskap inom något verktyg inom PPM (Project Portfolio Management). Baskunskap i allmänna IT-frågor är en förutsättning för tjänsten. Tjänsten ställer även krav på flytande engelska och svenska i tal och skrift, har du kunskap i tyska är det starkt meriterande.
Som person är du kommunikativ, initiativtagande och har en god förmåga att hålla ihop saker från start till mål. Att trivas med såväl självständigt arbete som att arbeta i team är viktigt för att trivas och lyckas i rollen.

Viktigt för tjänsten är:

- 1-2 års erfarenhet inom PMO med dokumenterad projektledning
- Kunskap i officepaketet samt allmänt god IT-kunskap
- Flytande engelska och svenska i tal och skrift
- Kommunikativ, intiativtagande och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Företaget har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. En av deras stora siter ligger i Getinge. Företag har stått stabilt på marknaden i flera år och fortsätter att producera högkvalitativa produkter som räddar liv.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på deltid 50%, start maj. Behovet är i 5-6 månader.
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev på engelska.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Lisa Åberg

lisa.aberg@adecco.se alt 0736-847663

 

sökord
PMO, projektledare, Getinge group, Adecco, Halmstad, Falkenberg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 28 april 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 december 2024

16 december 2024

12 december 2024

6 december 2024