OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med omkring 450 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och med stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsam Group är ett innovativt tillväxtbolag som omsätter ca 3.7 miljarder och har ca 2 000 anställda. Vår ambition är att fortsätta stärka positionen som branschledande inom både ögonhälsa och ögonmode, med ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan.
Motiveras du av att arbeta med förändringsledning och projektstyrning? Är du ansvarsfull, affärsmässig och innovativ? Synsam Group erbjuder dig en betydelsefull roll där du ansvarar för att driva delar av företagets förändringsinitiativ.
Rollbeskrivning
Synsam Groups projektledare driver koncerngemensamma strategiska verksamhetutvecklingsprojekt i syfte att skapa värde för Synsam Group. Som projektledare kommer du att driva tvärfunktionella projekt som involverar de fyra nordiska länderna. Du arbetar inom programkontoret (PMO) och får god exponering mot koncernledningen och även mot respektive lands ledningsgrupp. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att planera och genomföra de nordiska projekt som du ansvarar för (preliminärt 1 till 3 stycken), koordinera ditt projektteam, utveckla och förankra lösningar, samt planera och stödja implementation. De strategiska initiativ som identifierats är projekt som har betydande effekt på resultat och har högsta ledningens särskilda intresse och fokus.
Erfarenhet / förmåga
* Civilekonom eller civilingenjör med ekonomisk utbildning
* 3-5 års arbetslivserfarenhet som managementkonsult/projektledare hos välrenommerat konsultbolag alternativt erfarenhet från liknande position på bolag (handel/transaktionsintensivt)
* Arbetat brett med olika typer av projekt samt har erfarenhet av liknande bransch och affärsmodell (handel/transaktioner)
* Dokumenterad framgång av att driva och utveckla såväl människor som projekt
* Digitaliseringsbakgrund är meriterande
Särskild kompetens/social förmåga:
* Starkt affärsmässigt sinnelag, strukturerad och stark analytisk förmåga
* Innovativ med stort intresse för verksamhetsutveckling och erfarenhet av att självständigt driva strategiska utvecklingsprojekt
* Drivande, lösning- och resultatorienterad
* God förmåga att arbeta med olika nivåer och bygga relationer i organisationen
* Positiv med mycket god samarbetsförmåga och förmåga att involvera relevanta delar av organisationen
* Mycket god kommunikatör i tal och skrift, både på svenska och engelska
Om tjänsten:
* Tillträde önskvärt Q2 2020
* Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%
* Goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen. PMO medarbetarna kan ses som en intern Talent Pool med ambition att fylla ledande roller inom koncernen på sikt
* Tjänsten utgår från Synsams huvudkontor beläget på Kungsholmen i centrala Stockholm
* Kan förekomma resor i tjänsten inom Norden
Välkommen med din ansökan!
#LI-MA
Kontaktpersoner på detta företaget
Butikschef Susanne Johannisson
08-716 88 11
Butikschef Efraim Kiland
0766-41 99 08
Butikschef Camilla Ribbheden
0766-41 99 11
Butikschef Marie Pettersson Rittberg
072-229 96 58
Operations Manager Victor Sundholm
072-3530648
Butikschef Angelica Önerud
08-662 69 67
TM-Partner Mikael Ärlehag
0730974154
Butikschef Eva Blixt
0766-419915
General manager Åsa Ström
0730-408612
Kasim Kovac
072-3365925