OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oljan i maskineriet som gör det möjligt för all annan verksamhet att rulla på, vi pratar naturligtvis om Stöd/Service verksamheten. Vi söker nu 4 administratörer reception till vårt team Stöd/Service i Polisregion Nord. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade, effektiva och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.
Beskrivning av arbetsplatsen
Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.
Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden, en utredningssektion, ett kansli samt en insatsgrupp. Polisområdet har cirka 400 medarbetare och har verksamhet i sammanlagt sju kommuner.
Lokalpolisområde Medelpad behöver nu anställa sommarvikarier, administratörer reception, under sommaren 2020.
Arbetsuppgifter
Anställningen och funktionen är densamma men tanken är att underlätta arbetet genom att ha 3 olika ansvarsfördelningar under sommaren. ”Reception”, ”Anmälningsmottagning” och ”Assistent”.
Reception: I reception blir du myndighetens ansikte utåt och vi söker dig som har intresse av att ge service och vara behjälplig mot medborgare och medarbetare i olika frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på en nationell RES-grundutbildning som inleds de första två veckorna. Preliminärt med start v 22 förlagt dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas handledning.
Anmälningsmottagning: Här jobbar du med att ta emot anmälningar från allmänheten, både direkt och via elektroniska brottsanmälningar. Ingen RES-grundutbildning krävs.
Assistent: Här är du främst ett administrativt stöd till kollegor, både receptionen, utredare och kollegor från ingripandeverksamheten. Ingen RES-grundutbildning krävs.
Oavsett ansvarsfördelning så är det en förutsättning att du kan vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
Meriterande
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Är polisstuderande, studerar juridik, kriminologi eller liknande med kunskap i polisens system
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
• B-Körkort
Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chefer:
Robert Svedberg, Gruppchef Stöd/Service, 076-100 23 61
Anna-Lena Sundell, Handläggare Stöd/Service, 070 - 572 45 77
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Marie Larsson, HR-konsult, marie-i.larsson@polisen.se
Fackliga företrädare
SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord. Samtliga nås via polisens växel 11414.
Övrig information:
Anställningen
• Anställningsform: tidsbegränsad anställning under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera
• Arbetsort: Sundsvall
• Arbetstid: Flextid. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma
• Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Administratör Reception
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se