Polisens kontaktcenter söker operatörer, placering Kalmar

Polisens kontaktcenter söker operatörer, placering Kalmar

Arbetsbeskrivning

Just nu har vårt rekryteringsverktyg Visma Recruit en större driftstörning med konsekvens att det inte går att skicka in ansökan digitalt. Vänligen skicka istället ett mail med annonsens referensnummer, dina ansökningshandlingar och ditt svar på hur du uppfyller uppsatta kvalifikationer till frida.mansson@polisen.se.
Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en operatör som är nyfiken, engagerad, förtroendeskapande och som har lösningsfokus till vårt team på Polisens kontaktcenter i Kalmar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö och Kalmar.
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-polisens-kontaktcenter/
Arbetsuppgifter
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet och är en viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.
Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och samhällskunskap
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Minst två års sammanhängande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.


Det är meriterande om du även har:
• Utbildning/högskolepoäng inom juridik, samhällsvetenskapliga eller beteendevetenskapliga ämnen
• Vana av att arbeta med utredande uppgifter, gärna från offentlig verksamhet
• Vana av att analysera och dokumentera information
• Erfarenhet av att arbeta inom myndighet
• Språkkunskaper utöver de nordiska språken och engelska


Övrigt
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination.
Anställning: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Kalmar
Arbetstid: Fast lista 2-skift, tidigaste arbetspasset är 06:30-15:30 och senaste arbetspasset är 14:00-23:00, däremellan finns det ett flertal starttider.
Tillträde: 4 september
Funktion: Operatör PKC
Anställningsbenämning: Administratör/Polisassistent


Tidplan för processen
Går du vidare i processen kommer du få en inbjudan till en informationsträff som hålls tisdag den 9 maj på kvällen. Efter informationsträffen ges möjlighet att genomföra ett skrivtest (obligatorisk om man vill kvarstå i processen). Intervjuer kommer genomföras under vecka 22 och de som blir aktuella för anställning kommer att få besked om detta strax därefter. Den som blir aktuell för tjänst kommer att kallas till en säkerhetsprövningsintervju.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Din ansökan ska bestå av personligt brev, CV (där tidigare anställningar och utbildningsbakgrund framgår) och kopia på gymnasiebetyg.
Om du vill komplettera din ansökan eller om du har skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontakta ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!


Kontaktpersoner
Facklig företrädare
Fackliga kontaktpersoner för Seko Polisen: Harpreet Singh, 073 808 3574, Saco-s: Carina Ivarsson, 073-348 37 10. Fackförbundet ST och Polisförbundet nås via polisens växel 11414

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2023
  • Ansök senast: 25 april 2023

Besöksadress

Svensknabbevägen 25
Kalmar

Postadress

Svensknabbevägen 25
Kalmar, 39127

Liknande jobb


Larmoperatör till larmcentralen KAC

Larmoperatör till larmcentralen KAC

18 december 2024

17 december 2024

16 december 2024