Polismyndighet söker Handläggare med IT-teknisk kompetens till IT-inköp

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du möjligheten att arbeta med några av de mest utmanande och intressanta upphandlings- och inköpsuppdragen som motsvarar en inköpsvolym på mer än 1 miljard kronor per år.


Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


IT-avdelningen, som består av drygt 800 anställda, är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten vars främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.


Sektionen it-inköp tillhör avdelningens kansli och ansvarar för Polisens inköpsverksamhet inom it-området. Sektionen består av följande grupper:
• It-upphandling
• Beställning och avtalsstöd
• It-juridik


Sektionen är en nybildad och en expanderande inköpsorganisation som har en proaktiv roll när det gäller att förse myndigheten med it- lösningar. Sektionens uppdrag är att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess i syfte att uppnå bästa totalekonomi för Polisen samt bidra till att Polisens övergripande mål uppfylls på ett rättsäkert sätt. Gruppen beställning och avtalsstöd är en stödfunktion som tillgodoser verksamhetens inköpsbehov på ett proaktivt och engagerat sätt.


ARBETSUPPGIFTER
• Förhandla, förnya och förlänga licensavtal med leverantörer
• Hålla verksamheten à jour i licensfrågor
• Förvalta och administrera avtal inom bland annat licensområdet
• Bevaka och handlägga licensärenden
• Begära offerter från leverantörer
• Ta emot och registrera beställningar
• Hantera media och licensnyckelleveranser
• Diarieföra och arkivera avtal


Arbetet utförs både på egen hand och i arbetsgrupper. I rollen kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med nyckelintressenter. Arbetsuppgifterna är breda och varierande. I arbetet kommer du även ha en kontinuerlig kontakt med såväl avdelningens chefer som andra funktioner inom Polisen.


KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom teknik, juridik, ekonomi eller annan motsvarande utbildning relevant för arbetsuppgifterna
• Minst två års erfarenhet av licenshantering
• Minst ett års erfarenhet av orderadministration
• Minst två års erfarenhet av en komplex organisation
• Vana av att arbeta i ett ärendehanteringssystem


MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
• Kunskaper inom licensverktyget SNOW
• Några års arbetslivserfarenhet i en roll som Licence Manager och/eller Software Manager, eller en likvärdig roll
• Erfarenhet av leverantörsförhandling
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Erfarenhet av tillämpning av LOU och avtalsrätt
• Kunskaper inom licensjuridik
• Erfarenhet av avtalsförvaltning


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara snabblärd, noggrann och strukturerad, initiativrik och drivande i uppdragen, samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet. Du ska drivas av förändring och se utmaningar som en möjlighet till personlig utveckling. Vidare är du prestigelös, lojal, duktig på att ge bra service och en god kommunikatör. Du har goda förhandlingsvanor och en förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Du förväntas även arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor och intressenter.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV senast den 26e augusti. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.
Du söker tjänsten via Polisens rekryteringsstöd på www.polisen.se. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.


Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med rekryterande chef.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024