OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i region Mitt söker sommarvikarier som Operatör - anmälningsupptagare till Polisens Kontaktcenter (PKC) och Larmoperatör till Bevakningscentralen (BVC) i Norberg och Västerås.
Polismyndigheten, region Mitt består av Gävleborgs, Västmanlands och Uppsala län och har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, regionala enheter såsom operativa enheten och utredningssenheten samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
PKC-sektionen är inordnad i den regionala operativa enheten. PKC-sektionen omfattas av grupper om förundersökningsledare, operatörer samt planerare. Sektionen är under utveckling och går mot att ta en aktivare del i polisens brottsutredande uppdrag samtidigt som den verksamhetsmässigt kommer att knytas närmare regionens ledningscentral. PKC kommer även genom BVC hantera polismyndighetens interna larm i Region Mitt, inbrottslarm och olika typer av driftlarm.
PKC-verksamheten tar emot merparten av de anmälningar gällande brott och förluster som inkommer till Polisen. Verksamheten hanterar även merparten av de tips som inkommer. PKC-verksamheten är under stark utveckling och samarbetet med övriga delar av polisens verksamhet blir allt tydligare. Vid Polisens Kontakt Center arbetar idag ca 60 personer.
ARBETSUPPGIFTER
PKC är en central del av Polisens service till sina kunder. En verksamhet som ska bedrivas med hög tillgänglighet och kvalitet samt med ett professionellt bemötande. PKC ska för telefonanmälningar vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsofferbemötande. Vi söker även larmoperatörer som kommer jobba i bevakningscentralen (BVC). BVC syfte är att ta hand om Polisenregionens interna larm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter (PKC):
• Du kommer att vara mottagare av anmälningar via telefon gällande många olika typer av brott och händelser.
• Du kommer även att via telefon att hålla målsägande- och vittnesförhör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter (BVC):
• Vidta åtgärder enligt åtgärdskalender beroende på vilken typ av larm som terminerat på bevakningscentralen
• Du kommer även ha administrativa arbetsuppgifter som snabbt kan avslutas om bevakningscentralens huvudsakliga uppdrag kräver, exempelvis upprätta och komplettera polisanmälningar samt handlägga de polisanmälningar som inkommer via internet (IMSE).
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens med några års arbetslivserfarenhet.
• Telefonvana
• Du har goda datakunskaper
• Du har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och i skrift
• Du har goda kunskaper i engelska.
MERITERANDE
Meriterande för PKC är:
• Grundkunskaper i juridik på högskolenivå.
• Kunskaper i andra språk.
Meriterande för BVC är:
• Erfarenhet av att ha arbetat med bevakning.
• Erfarenhet av att ha arbetat i en bevaknings-/ledningscentral eller med anmälningsmottagning.
• Erfarenhet av att ha arbetat med oregelbundna arbetstider.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan bemöta olika människor i olika situationer. Du är noggrann och har en hög servicekänsla och personlig mognad. I rollen som operatör till bevakningscentralen är det även viktigt att vara stresstålig och ha förmågan att prioritera åtgärder efter den situation som uppstått.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: tidsbegränsad anställning från den 2 maj – 27 augusti 2017. Du kommer att börja din tjänstgöring med en utbildning på sex veckor. Det är obligatorisk närvaro på utbildningen. Utbildningen kommer till största delen att hållas i Norberg.
Arbetsort: Norberg eller Västerås.
Tillträde: 2016-05-02.
Anställning: Operatör Med funktionen: PKC/BVC
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
ANSÖKAN
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Elin Hedin 0730-88 67 38.
POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Dennis Hagman
010-56 77 600
Chef Stöd/Service LPO Östhammar Fredrik Andersson
Gruppchef PKC Maarit Lundgren
010-567 53 82
Lokalpolisområdeschef John Köhler
010-56 784 78
Gruppchef Charlotta Färdig
010-5676934
11414 Hans Andersson
Sektionschef Kjell Timmerholm
Gruppchef Peter Jonsson
010-5675774
Gruppchef Henrik Keventer
010-567 63 50
Gruppchef Rosita Widh
010-5675277