Polismyndigheten i Region Stockholm söker administratörer/passhandläggare

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Region Stockholm
söker administratörer/passhandläggare
för sommarvikariat 2017

Arbetsplatsbeskrivning
Ansök senast 5 december 2016

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Stockholm består av ca 7 200 anställda.

Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid våra passexpeditioner och receptioner ska få god service.

Vi söker sommarvikarier till passexpeditionerna i Region Stockholm, polisområde/enhet:
CITY (Kungsholmen)
SYD (Nacka, Flemingsberg, Haninge, Globen, Södertälje)
NORD (Sollentuna, Solna, Täby, Norrtälje)
Gränspolisenheten (Arlanda)
Gotland (Visby)

Arbetsbeskrivning
Som administratör/passhandläggare blir du myndighetens ansikte utåt och vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ta emot, handlägga och utfärda resehandlingar (Pass och nationellt ID-kort) i en receptionsmiljö.
- Besvara inkommande telefonsamtal angående resehandlingar.
- Vid behov ska du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Svenskt medborgarskap
- Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift
- God datorvana

Meriterande:
- Övriga språkkunskaper
- Arbetslivserfarenhet av service och administration under de 3 senaste åren.
Personliga egenskaper:
- Hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor
- Då anställningen innebär att handlägga ärenden och fatta myndighetsbeslut ser vi att du är noggrann och ansvarstagande
samt att du har hög integritet och ett gott omdöme.
- Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.
- Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Sommarjobb / Säsongsanställning
Omfattning: Heltid
Tidsbegränsad till: 2017-08-31

Ansökan
Ansök senast: 2016-12-05
Referensnummer: C9635/2016
Gör en digital ansökan via denna länk.

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Flera
Arbetstid: Schema

Arbetstiden är schemalagd då passexpeditionen har öppet såväl dag- som kvällstid, och helgtjänstgöring kan förekomma.
Vissa skillnader kan förekomma beroende på arbetsområde/placering.

Kontakt
Kontaktpersoner
Sandra Karman Gruppchef, PO CITY, 010-564 60 68
Peter Berggren, Gruppchef, PO SYD 010-564 61 12
Fredrik Viklund, Gruppchef PO, NORD 070-280 13 33
Enny Sundell, Gruppchef, Gränspolisenheten, 072 541 13 40
Anne Sundell, Kanslichef PO Gotland, 010-564 95 54

Fackliga företrädare
Rosie Alnered, OFR/S, 010-563 37 13
Fiasel Jafri, SEKO, 0706-496 490
Ann-Charlotte Jagerfjord, SACO-S, 0761-35 46 89

Övrigt
Anställningen:
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni t.o.m. augusti 2017. Anställningen inleds 1 mars med en veckas teori och följs sedan upp under våren med en veckas praktik.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll
enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din
ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i
systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Monika Gråhammar 010-563 23 28.

Polismyndigheten:
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet och vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet
och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi
bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen
agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället.
Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten i Stockholms län STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Arbetstiden är schemalagd då passexpeditionen har öppet såväl dag- som kvällstid, och helgtjänstgöring kan förekomma. Vissa skillnader kan förekomma beroende på arbetsområde/placering Tidsbegränsad anställning till 2017-08-31
  • Publicerat: 29 november 2016

Postadress

Norra Agnegatan 33 - 37
STOCKHOLM, 10675

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024