Polismyndigheten söker administrativ handläggare till nationell kommunikati

Polismyndigheten söker administrativ handläggare till nationell kommunikati

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är med cirka 32 000 medarbetare Sveriges största myndighet. Myndigheten leds av rikspolischefen och är organiserad i sju polisregioner, ett antal gemensamma nationella avdelningar samt ett kansli.

Vi söker nu en administrativ handläggare till nationell kommunikation, den enhet inom Polismyndighetens kommunikationsavdelning som har det nationella ansvaret för polisens tryckta och digitala kommunikation, i interna och externa kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta nära enhetschefen och ledningsgruppen för nationell kommunikation, där du bistår med att samordna och hantera enhetens administrativa arbete. Din roll kommer att vara placerad i gruppen för film/form/språk, där du också stöttar med koordinering av inkommande uppdrag, hantering av informationsmaterial såsom presentationer, trycksaker, digitalt och rörligt material, profilprodukter etc.

Som administrativ handläggare arbetar du med samordning och administration vid verksamhetsplaneringsarbete, större nationella projekt, arrangemang och möten inom kommunikationsområdet.

Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att:

• Leda och samordna produktionsprocessen av kommunikativa initiativ och projekt
• Driva och säkerställa processen för hantering, lagring och arkivering av framtagna kommunikationselement
• Samordning kring diarieföring och arkivering
• Samordna planerings- och uppföljningsarbetet av enhetens kommunikations- och verksamhetsutveckling
• Planera, boka och hantera logistiken kring möten, större konferenser och evenemang
• Hantera administrativa uppgifter kopplade till tidningen Svensk Polis
• Göra beställningar och inköp samt hantera fakturor
• Planera för, och ta emot nya medarbetare
• Vara administrativt stöd till ledningsgrupp och enhetschef
• Ta fram och uppdatera enklare informationsmaterial, ex kontaktlistor, presentationer, enhetens informationsytor på intranätet etc.
• Hantera utlåning av expomaterial till nationella avdelningar
• Ansvara för våra gemensamma serviceytor såsom kök, skrivarrum etc.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• minst fem års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad administrativ handläggning
• mycket god datorvana i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant

Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av UBW eller andra liknande affärssystem
• erfarenhet av arbete på kommunikations- eller marknadsavdelning

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt är prestigelös. Då det förkommer många kontakter såväl internt som externt har du en hög servicenivå och är uppmärksam samt tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och kan hantera snabba uppdrag.

Du besitter:
• Förmåga att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat.
• Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar.
• Förmåga att ta ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppsätt och driver dina processer vidare.
• Förmåga att inhämta, värdera och systematisera information
• Förmåga att vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Förmåga att arbeta bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C41277/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Stockholm

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Charlotte Hansson
010-56 20223
Chef Kommunikationsenhet Öst Maria Ottosson

kommunikationschef Linda Widmark
010-56 412 76
gruppchef Petra Sjölander
010-563 76 45
Gruppchef Fredrik Berg
010-563 49 74
museichef Henrik Lindborg
010-56 409 30

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

Teknisk administratör

Teknisk administratör

5 november 2024