Polismyndigheten söker administratör för semestervikariat till receptionen

Polismyndigheten söker administratör för semestervikariat till receptionen

Arbetsbeskrivning

Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.


Lokalpolisområde Piteå älvdal består i sin tur av fyra orter – Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur och Arjeplog – och sträcker sig från kust till norska gränsen. Totalt har lokalpolisområdet ca 70 anställda och personalen som jobbar i receptionen omfattar sju personer som samtliga tillhör StödService-verksamheten.


Vi söker nu en administratör till receptionen i Piteå för semestervikariat sommaren 2020.


ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamhet. Du kommer att handlägga pass- och identitetsansökningar. Du kommer även att ta emot besök, telefonsamtal samt vara behjälplig till allmänheten i många områden. Utöver detta kommer du att arbeta med hittegods, ta emot vapen från allmänhet och vapenhandlare, viss hantering av beslag samt andra uppgifter som uppstår i receptionen.
Arbetet omfattar även stöd internt till lokalpolisområdets verksamheter och medarbetare.


Vikariatet innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass- och ID-hantering, förlagd till dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas handledning. En godkänd utbildning är en för-utsättning för den fortsatta anställningen. Viss annan lokal utbildning kan också förekomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

• Avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Körkort, lägst behörighet B


Meriterande
Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Är polisstuderande med kunskap i polisens system
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska


Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:

• att kunna arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta på-verkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
• att du har ett lösningsorienterat fokus


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.







ÖVRIGT
Anställningen

• Tidsbegränsad anställning under perioden mitten av maj-augusti. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera
• Placeringsort: Piteå
• Arbetstid: dagtid med flex
• Tillträde: enligt överenskommelse


Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning bland våra medarbetare, därmed ser vi gärna manliga sökande.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.


Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 27 feb-ruari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter spa-ras på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.


Vi ser fram emot din ansökan!


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024