Polismyndigheten söker administratör reception till Katrineholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Öst omfattar Södermanland, Östergötland och Jönköpings län. Polisområde Södermanland är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden; Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping samt en utredningssektion och ett kansli.

LPO Katrineholm består av poliser i yttre tjänst, utredning samt stöd och service. Stöd och serviceverksamheten innefattar stationsbefäl, kommunpolis, reception och arrest. Lokalpolisområdet omfattar Katrineholm, Flen samt Vingåkers kommuner, med en huvudstation i Katrineholm och poliskontor i övriga kommuner. Vi har helhetsansvaret för verksamheten inom vårt område vilket innebär en bredd av arbetsuppgifter.

Vi söker nu en administratör reception med placering i Katrineholm.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör reception arbetar du tillsammans med övrig personal i polishuset och utför både receptionen och arrestens arbetsuppgifter. Du bistår även med avrapportering vilket innebär både praktiska och administrativa arbetsuppgifter som till exempel att hantera beslag.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Anmälningsupptagning via telefon och besök i receptionen
• Kundmottagning, vilket bland annat innebär att lämna ut pass, ID-kort, hittegods, ta emot skrotvapen samt besvara frågor gällande anmälningar
• Arrestantbevakning, där du bistår arrestantvakten med att bevaka omhändertagna, gripna och anhållna personer
• Larmmottagning, där du ser till att utlösta larm i polishuset hanteras

Arbetstempot kan stundtals vara högt men det finns även tillfällen där det är lägre. Viktigt är då att du själv aktivt söker arbetsuppgifter, vill utvecklas i rollen och har ett gott samarbete övriga kollegor.

Arbetstiderna är oregelbundna och innefattar dagtid-, kvälls- och nattjänstgöring såväl vardag som helg. Vi bemannar även poliskontoren i Flen och Vingåker.

Tjänsten förutsätter att en 3 veckors arrestantvaktsutbildning ska genomföras, ort kan variera.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Tidigare erfarenhet av arbete med personer i utsatta situationer från exempelvis Polismyndigheten eller Kriminalvården och/eller erfarenhet av servicearbete som innefattar mycket kundkontakter som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
• God datavana
• Körkort B

Vi ser det även som meriterande om du utöver ovan har:

• Genomfört polisens utbildning för arrestantvakter med godkänt resultat
• God datavana inom polisiära system

ÖVRIGT
Placeringsort: Katrineholm

Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid, 5:3, vilket innefattar dagtid-, kvälls- och nattjänstgöring såväl vardag som helg
Antal utlysta tjänster: 1 st

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14/3-22 . Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


25 oktober 2024

Arrestvakter till Lund & Ystad

Arrestvakter till Lund & Ystad

1 oktober 2024

Arrestantvakter till Helsingborg

27 september 2024

Arrestantvakter

25 september 2024