Polismyndigheten söker administratör till Rättsavdelningens kansli

Arbetsbeskrivning

Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har drygt 750 medarbetare på flera orter i landet.
Avdelningskansliet ansvarar för att stödja i arbetet med strategisk styrning och verksamhetsutveckling, samt utföra aktivitetsplanering och uppföljning av rättsavdelningens verksamhet.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör vid Rättsavdelningens kansli kommer du att arbeta med allmänna administrativa uppgifter såsom stöd till ledningen, bevakning av funktionsbrevlåda och post, expediering av beslut, skriva mötesanteckningar, administrera inkomna ärenden och delningar, göra bokningar samt övriga administrativa uppgifter. Utöver detta kommer du självständigt samla in och sammanställa uppgifter och administrativt hålla ihop semesterplaneringen för avdelningen, konferenser m.m.

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Treårig gymnasieutbildning
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter på myndighet
• Erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem samt personal-, och ekonomisystem
• Goda kunskaper i Officepaketet


Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område


Vi söker dig som är mycket serviceinriktad, flexibel och stresstålig. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann, ansvarsfull samt har lätt för att samarbeta med andra människor. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och självständigt kan driva ditt arbete framåt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.






ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083

Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.

Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle

Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827

Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024