OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå/Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Lokalpolisområde Piteå Älvdal består i sin tur av fyra orter- Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur och Arjeplog- och sträcker sig från kust till norska gränsen. Totalt har lokalpolisområdet ca 70 anställda och personalen som jobbar i receptionen omfattar 10 personer som samtliga tillhör StödService- verksamheten.
Vi söker nu en administratör till receptionen i Arvidsjaur.
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att handlägga Pass-och identitetsansökningar, ta emot besök samt telefonsamtal och vara allmänheten behjälplig inom många områden. Utöver detta kommer du att arbeta med hittegods, ta emot vapen från allmänheten och vapenhandlare, viss hantering av beslag och anmälningsmottagning kan förekomma samt andra uppgifter som uppstår i receptionen. Arbetet omfattar även stöd internt till lokalpolisområdets verksamheter och medarbetare.
Tjänsten innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass-och ID hantering, förlagt till dagtid under fem dagar samt 1 veckas handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta anställningen. Viss annan lokal utbildning kan också förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete med många direktkontakter i form
av personliga möten, eller liknande erfarenhet so arbetsgivare anser likvärdig.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Körkort, lägst behörighet B
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• Att du kan arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människo
• att du har ett lösningsorienterat fokus
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen:
Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning
Placeringsort: Arvidsjaur
Arbetstid: Dagtid med Flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning bland våra medarbetar, därmed ser vi gärna manliga sökande.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll eller säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 30/9 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33