OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor kunna utvecklas och bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.
Är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består till största delen av att hantera administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten, såsom att handlägga resehandlingar, hittegods- och tillståndshantering samt anmälningsupptagning. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga och utfärda resehandlingar
• Hittegodshantering
• Tillståndshantering
• Anmälningsupptagning
• Viss vapenhantering
• Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattat kundkontakter och administration som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av administrativt arbete vid en statlig myndighet
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg och har lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Körkort, lägst behörighet B
Meriterande
• Genomförd utbildning i RES-systemet och erfarenhet av resehandlingar
• Erfarenhet av att hantera hittegods
• Erfarenhet av arbete med Polisens IT-system framför allt RAR och DURTVÅ
• Erfarenhet av och/eller kunskap om juridik eller rättsligt arbete
• Erfarenhet av anmälningsmottagning
Personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på arbete med en hög servicenivå, engagemang, och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Då du ingår i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska kunna fungera vill vi att du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
• Anställningsform: tillsvidareanställning med provanställning om sex månader i funktion som administratör reception
• Arbetsort: din placeringsort är Luleå men tjänstgöring kan även komma att ske i Boden
• Arbetstid: dagtid med flex
• Tillträde: enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 april 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddad identitet eller om du vill komplettera din ansökan kontakta ansvarig HR-konsult Britt Holmgren.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33