Polismyndigheten söker administratörer för semestervikariat till receptione

Polismyndigheten söker administratörer för semestervikariat till receptione

Arbetsbeskrivning

Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Vi söker nu administratörer till receptionerna vid lokalpolisområde Luleå/Boden för semestervikariat sommaren 2021.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.

Är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består till största delen av att hantera administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten, såsom att handlägga resehandlingar, hittegods- och tillståndshantering samt anmälningsupptagning. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Handlägga och utfärda resehandlingar
• Hittegodshantering
• Anmälningsupptagning
• Tillståndshantering
• Viss vapenhantering
• Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet

Vikariatet innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass- och ID-hantering, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas handledning. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

• Avslutad och godkänd 3-årig gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Körkort, lägst behörighet B

Meriterande
Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
• Är polisstuderande med kunskap i polisens system

Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
• att du har ett lösningsorienterat fokus

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
• Tidsbegränsad anställning under perioden mitten av maj-augusti. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera
• Placeringsort: din placeringssort är Luleå alternativt Boden. Men tjänstgöring kan ske i både Luleå och Boden vid behov
• Arbetstid: dagtid med flex
• Tillträde: enligt överenskommelse

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Har du skyddad identitet eller om du vill komplettera din ansökan kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 4 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Receptionist på deltid!

Receptionist på deltid!

3 december 2024

2 december 2024