OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.
Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden, en utredningssektion, ett kansli samt en insatsgrupp. Polisområdet har cirka 400 medarbetare och har verksamhet i sammanlagt sju kommuner.
Lokalpolisområde Medelpad behöver nu anställa sommarvikarier, administratörer reception, under sommaren 2020.
ARBETSUPPGIFTER
Anställningen och funktionen är densamma men tanken är att underlätta arbetet genom att ha 3 olika ansvarsfördelningar under sommaren. Reception, Anmälningsmottagning och Assistent.
Reception: I reception blir du myndighetens ansikte utåt och vi söker dig som har intresse av att ge service och vara behjälplig mot medborgare och medarbetare i olika frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på en nationell RES-grundutbildning som inleds de första två veckorna. Preliminärt med start v 22 förlagt dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas handledning.
Anmälningsmottagning: Här jobbar du med att ta emot anmälningar från allmänheten, både direkt och via elektroniska brottsanmälningar. Ingen RES-grundutbildning krävs.
Assistent: Här är du främst ett administrativt stöd till kollegor, både receptionen, utredare och kollegor från ingripandeverksamheten. Ingen RES-grundutbildning krävs.
Oavsett ansvarsfördelning så är det en förutsättning att du kan vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
Meriterande
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Är polisstuderande, studerar juridik, kriminologi eller liknande med kunskap i polisens system
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
• B-Körkort
Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningen
• Anställningsform: tidsbegränsad anställning under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera
• Arbetsort: Sundsvall
• Arbetstid: Flextid. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma
• Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Administratör Reception
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33