Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Örnsköldsvik

Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.

I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.
Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet

Vi söker nu en administratör till receptionen i Örnsköldsvik.





ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direkt kontakt med våra besökare via besök, telefon och mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara allmänheten behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Du kan också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag samt anmälningsmottagning.

Då inflödet av ärenden i vår reception är varierande kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier.
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
• Arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete med många direktkontakter i form av personliga möten, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdigt.
• God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• B-Körkort

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning.
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå.
• Har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Har grundläggande juridisk förståelse

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är social och trivs med att vara myndighetens ansikte utåt. Du är serviceinriktad och har alltid fokus på att leverera ett bra kundbemötande. Du driver ditt arbete framåt själv och har en positiv attityd vilket medför att du gärna ser lösningar istället för problem. Då arbetsuppgifterna kan komma att variera ser vi att du är flexibel och har förmågan att prioritera vad som behöver göras härnäst. Du trivs bra att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Facklig företrädare
SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord. Samtliga nås via polisens växel 11414.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera.
Placeringsort: Örnsköldsvik
Arbetstid: Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma
Omfattning: Heltid

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2/4 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med HR-konsult Camilla Dahlgren, 073 046 38 51, Camilla.dahlgren@polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Receptionist på deltid!

Receptionist på deltid!

3 december 2024

2 december 2024