Polismyndigheten söker en handläggare till Enheten för finansiell styrning/

Arbetsbeskrivning

Fonden för inre säkerhet (ISF)


Polismyndigheten är ansvarig myndighet i Sverige för fonden för inre säkerhet (ISF). ISF är en EU-fond som ger ekonomiskt stöd till aktiviteter som stärker EU:s inre säkerhet. Fonden löper över sju år, 2014-2020 och består av två delar: ISF Gräns och ISF Polis. ISF gräns omfattar gränskontroller och viseringar. ISF Polis handlar om polissamarbete, brottsförebyggande arbete, bekämpning av brott, krishantering och skydd av samhällsviktig verksamhet. Myndigheter och organisationer som är verksamma inom dessa områden kan söka medel för olika projekt. Förvaltningen av fonden hanteras av ett sekretariat på ekonomiavdelningen. Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativ handläggare vid sekretariatet för fonden för inre säkerhet.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet med fonden utgör du ett administrativt stöd för verksamheten. Du utför arbetsuppgifter som har bäring på olika processer inom fondförvaltningen. Uppgifterna med koppling till projekt som får stöd ur fonden handlar om att administrera ansökningsomgångar, förbereda beslutsunderlag och avtal med stödmottagare samt registrera och kontrollera projektdata i de IT-verktyg som används för fonden. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att inhämta och underhålla förbrukningsprognoser, beviljande- och utbetalningsgrad samt förbereda utbetalningsunderlag. Det ingår även arbete med rutiner, guider och fortlöpande förbättringsarbete kring administrationen inom fondsekretariatet.


Uppgifter kan även handla om att vara behjälplig i att ta fram agenda och underlag till både interna och externa möten, föra protokoll vid möten samt praktiska uppgifter kring möten. Dessutom ingår diarieföring av projektärenden och att säkerställa pappersdokumentationen för respektive projekt.


Arbetet innebär kontakter med Polismyndighetens verksamheter och andra aktörer som kan söka och genomföra projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen, gärna med samhällsvetenskaplig/ekonomisk inriktning
• Minst 5 års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter på en myndighet
• Kunskap och erfarenhet av ekonomiskt uppföljningsarbete
• Erfarenhet av ärendehandläggning i enlighet med förvaltningslagen och vana att arbeta utifrån styrande regelverk.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet (företrädesvis Word och Excel)


Meriterande

Det är meriterande om du har intresse för, och kunskap och erfarenhet av, något eller några av de temaområden som fondens verksamhet omfattar såsom gränskontroll, polissamarbete, brottsförebyggande och brottsbekämpande arbete samt krishantering.


Personliga egenskaper

Du har:

• Förmåga att arbeta självständigt
• God samarbets- och kommunikationsförmåga
• Sinne för detaljer
• Vilja att skapa ordning och reda
• Vilja och förmåga att förbättra och utveckla det som ligger inom ditt arbetsområde
• Förmåga att formulera dig väl i tal och skrift

Du är:

• Strukturerad och mycket noggrann
• Lojal och pålitlig med hög integritet och sekretessmedvetenhet
• Positiv med ett glatt humör


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


11 november 2024

Vikarierande HR-administratör

16 september 2024

Institutionssekreterare

Institutionssekreterare

5 september 2024

Forskningsadministratör

Forskningsadministratör

12 augusti 2024